Zwykle głowimy się nad tym, w jaki sposób branża powinna zareagować na nadchodzące wyzwania (niższe przychody w serwisie, model agencyjny itd.) w ramach struktur dealerstwa. Tym razem sprawdziliśmy, co dealerzy mogą zrobić… poza nimi. A mówiąc wprost: czy dywersyfikacja biznesu i wejście na nowe dla siebie rynki to dla właścicieli salonów atrakcyjna opcja czy przesadne ryzyko? O zaletach i wadach takiego rozwiązania rozmawiamy z dealerami, którzy pierwszy krok w tym kierunku wykonali już lata temu.
O swoich niemałych doświadczeniach na tym polu opowiada nam w wywiadzie Sebastian Podkański, współwłaściciel Grupy Żagiel, zajmującej się, obok sprzedaży samochodów, m.in. deweloperką, hotelarstwem, szkolnictwem, a nawet prowadzeniem prywatnego szpitala.
W majowym „Dealerze” nie mogło rzecz jasna zabraknąć najnowszej Listy TO50. W czołowej „pięćdziesiątce” powitaliśmy kilka nowych twarzy, byliśmy świadkami imponujących wzrostów i bolesnych spadków (tych drugich na szczęście było dużo mniej). Co symptomatyczne, w 2021 r. na rezultacie zaważyło przede wszystkim markowe portfolio.
Zwykle głowimy się nad tym, w jaki sposób branża powinna zareagować na nadchodzące wyzwania (niższe przychody w serwisie, model agencyjny itd.) w ramach struktur dealerstwa. Tym razem sprawdziliśmy, co dealerzy mogą zrobić… poza nimi. A mówiąc wprost: czy dywersyfikacja biznesu i wejście na nowe dla siebie rynki to dla właścicieli salonów atrakcyjna opcja czy przesadne ryzyko?