Własne leasingi – droga dla dealerów? Czytaj majowy numer
W Polsce przyjęło się przez lata, że działalność dealerska oraz leasingowa oddzielone są grubą kreską (zresztą również własne, dealerskie CFM-y należą u nas wciąż do wyjątków). Ale są rynki, na których wśród dużych dealerstw własna działalność finansowa uchodzi za standard – w Holandii swoje leasingi posiada ponad 40 proc. tamtejszego TOP100, a co ważne, nie kłóci się to z interesami importerów i instytucji captive. Da się zrobić nad Wisłą?
Sporo do zrobienia mają dealerzy z pewnością w swoich działach aut używanych. Pokazuje to najnowsza Lista TOP50 największych dealerskich sprzedawców pojazdów z drugiej ręki: w 2022 r. wolumen “pięćdziesiątki” zmalał o blisko 10 proc., a wskaźnik używane/nowe stoi w miejscu od 3 lat.
By skończyć pozytywnie, jeszcze zdanie o bohaterach naszej okładki. Rodzina Zimnych obchodzi w tym roku swoje 50-lecie w motoryzacji, które poprzedziła udaną sukcesją, a uczciła nową inwestycją i poszerzeniem markowego portfolio. Zapraszamy na ciekawą podróż od lat 70. do współczesności.
W Polsce przyjęło się przez lata, że działalność dealerska oraz leasingowa oddzielone są grubą kreską (zresztą również własne, dealerskie CFM-y należą u nas wciąż do wyjątków). Ale są rynki, na których wśród dużych dealerstw własna działalność finansowa uchodzi za standard – w Holandii swoje leasingi posiada ponad 40 proc. tamtejszego TOP100, a co ważne, nie kłóci się to z interesami importerów i instytucji captive. Da się zrobić nad Wisłą?