Własne leasingi – droga dla dealerów? Czytaj majowy numer

W Polsce przyjęło się przez lata, że działalność dealerska oraz leasingowa oddzielone są grubą kreską (zresztą również własne, dealerskie CFM-y należą u nas wciąż do wyjątków). Ale są rynki, na których wśród dużych dealerstw własna działalność finansowa uchodzi za standard – w Holandii swoje leasingi posiada ponad 40 proc. tamtejszego TOP100, a co ważne, nie kłóci się to z interesami importerów i instytucji captive. Da się zrobić nad Wisłą?

Sporo do zrobienia mają dealerzy z pewnością w swoich działach aut używanych. Pokazuje to najnowsza Lista TOP50 największych dealerskich sprzedawców pojazdów z drugiej ręki: w 2022 r. wolumen “pięćdziesiątki” zmalał o blisko 10 proc., a wskaźnik używane/nowe stoi w miejscu od 3 lat.

By skończyć pozytywnie, jeszcze zdanie o bohaterach naszej okładki. Rodzina Zimnych obchodzi w tym roku swoje 50-lecie w motoryzacji, które poprzedziła udaną sukcesją, a uczciła nową inwestycją i poszerzeniem markowego portfolio. Zapraszamy na ciekawą podróż od lat 70. do współczesności.

Ponadto w numerze:
Debata ekonomiczna
Trójoptymizm
Rynek
Używane „elektryki”? Chętnych niewielu
Cyberbezpieczeństwo
Uwaga na hakerów
Rynek
Konkurencja ze Wschodu. Maxus buduje sieć
Marketing
W blogu siła
Dealer Dobrych Uczynków
Ignaszak. Poskromiciele pustki
Zajrzyj do środka

W Polsce przyjęło się przez lata, że działalność dealerska oraz leasingowa oddzielone są grubą kreską (zresztą również własne, dealerskie CFM-y należą u nas wciąż do wyjątków). Ale są rynki, na których wśród dużych dealerstw własna działalność finansowa uchodzi za standard – w Holandii swoje leasingi posiada ponad 40 proc. tamtejszego TOP100, a co ważne, nie kłóci się to z interesami importerów i instytucji captive. Da się zrobić nad Wisłą?