Skonsolidowani jak nigdy  tytuł artykułu miesiąca trafnie oddaje aktualny trend na naszym rynku. Na koniec 2022 r. wszystkie polskie stacje dealerskie należały do raptem 417 grup właścicielskich (a dziś liczba ta spadła już zapewne grubo poniżej 400). Skąd bierze się aż takie konsolidacyjne przyspieszenie?

Stellantis, Honda, transakcje między dealerami  to główne, choć niejedyne powody obecnego stanu rzeczy. O nich, ale też o konsekwencjach rynkowej (r)ewolucji, rozmawiamy z Kamilem Czarnikiem, współwłaścicielem Grupy Czarnik-Rusiłowicz, zarządzającym największym dealerstwem Toyoty w Polsce Wschodniej.

Mamy też dwa teksty quasi-sylwetkowe  o szwedzkim Hedinie (bodaj najbardziej dziś aktywnym transakcyjnie dealerze świata) i marce MG (najsilniejszym w Europie motoryzacyjnym brandzie z Państwa Środka), czyli zagranicznych gwiazdach, które wkrótce mogą zaświecić także w Polsce.

Ponadto w numerze:
Rynek
„Klasyki” na fali
Rynek
Paliwa syntetyczne. Czy da się jeździć taniej?
Na poważnie o używanych
Grupa Cichy-Zasada. Siła tkwi w kompetencjach
Marketing
Dealerzy idą w duży sport
Dealer Dobrych Uczynków
Toyota Nowakowski. Pomaganie (nie tylko) na sportowo
Nie tylko praca
Julia Pakosz. Balet na wodzie
Zajrzyj do środka

Skonsolidowani jak nigdy – tytuł artykułu miesiąca trafnie oddaje aktualny trend na naszym rynku. Na koniec 2022 r. wszystkie polskie stacje dealerskie należały do raptem 417 grup właścicielskich (a dziś liczba ta spadła już zapewne grubo poniżej 400). Skąd bierze się aż takie konsolidacyjne przyspieszenie?