Aktualności

Audi z modelem agencyjnym w 2024 r. Na razie tylko dla „elektryków” w Niemczech

Producent z Ingolstadt doszedł do porozumienia z dealerami w sprawie wysokości prowizji dla przyszłych agentów marki. To kolejny po Volkswagenie przedstawiciel niemieckiego koncernu, który wdroży nowy system dystrybucji.

Od początku następnego roku autoryzowani sprzedawcy Audi będą oferowali na terenie Niemiec nowe samochody elektryczne marki już nie jako dealerzy, tylko agenci. Dziennik „Automobilwoche” potwierdził porozumienie pomiędzy centralą Audi a siecią dealerską. Oprócz daty poznaliśmy także uzgodnione stawki.

Z opublikowanych informacji wynika, że po trudnych negocjacjach branża wywalczyła stałą prowizję na poziomie 6 proc. wraz ze zmienną, która w pierwszym okresie wyniesie do 2,5 proc., by stopniowo w latach 2025-2026 zmniejszyć się do 1,5 proc.

Jak to się ma do zarobków w innych markach? Siostrzany Volkswagen, który wprowadził model agencyjny dla segmentu elektrycznych samochodów osobowych już w 2020 r. na terenie Niemiec i Austrii, płaci swoim agentom prowizję rzędu 4 proc., wzmocnioną dodatkowo zmiennymi, które dochodzą do 2 proc. W przypadku pozostałych marek koncernu, mowa tu głównie o Skodzie i dywizji aut użytkowych, negocjacje między dealerami a producentem mają być ponoć w toku.

Wyższą od VW „stałkę” zaoferuje natomiast Mercedes-Benz, który, jak podaje serwis Automotive News, zgodził się płacić przedstawicielom sieci 6,5-proc. prowizję przez pierwsze dwa lata funkcjonowania modelu. Po okresie przejściowym jej wartość spadnie jednak do 6 proc. (Warto dodać, że w przypadku Mercedesa model agencyjny nie będzie ograniczać się wyłącznie do BEV-ów).

Na początku roku producent wprowadził nowy system dystrybucji w Wielkiej Brytanii, ale, mimo ogłoszenia w tym zakresie sukcesu, wielu dealerów negatywnie odniosło się do przeprowadzanych zmian. Britta Seeger, dyrektor sprzedaży Mercedesa-Benza, zapowiedziała, że celem firmy na rok 2023 jest sprzedaż ponad połowy nowych aut w Europie za pośrednictwem agentów.

Fot. audi-mediacenter.pl

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Grupa PTH importerem kolejnej chińskiej marki. „Wskrzeszenie dawnego segmentu”
Redakcja
27/3/2024
Aktualności
Podzielić się sukcesem
Redakcja
27/3/2024
Aktualności
Zmiany w kierownictwie BMW Group Polska
Redakcja
27/3/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.