Aktualności

Badanie Satysfakcji Dealerów. Triumf Toyoty

Podwójna wygrana Toyoty (w autach osobowych i dostawczych), tylko jedna europejska marka (a raczej o europejskim rodowodzie) w pierwszej “piątce” i bez większych zaskoczeń na dole tabeli – oto XIV Badanie Satysfakcji Dealerów w pigułce. Którzy importerzy mieli dziś powody do zadowolenia, a którzy zarumienili się z innych względów?

Po roku przerwy spowodowanej pandemią Badanie Satysfakcji wróciło na Kongres Dealerów. Dealerską ocenę swoich importerów za ostatnie miesiące zaprezentowaliśmy 14 września, na żywo, w Hotelu Hilton w Łodzi. Jak każdego roku partnerem merytorycznym Badania była firma EY.

POBIERZ PEŁNY RAPORT “BADANIE SATYSFAKCJI DEALERÓW 2021”.

Najważniejsze wnioski z Badania? Niesamowite osiągnięcie Toyoty, która pierwszy raz w historii wygrała zarówno klasyfikację w autach osobowych (przed siostrzanym Lexusem i Volvo), jak i w pojazdach dostawczych (gdzie do tej pory prym wiódł przez lata Mercedes).

Prezes Toyota Motor Poland Jacek Pawlak odebrał na Kongresie Dealerów aż 3 dyplomy: dla najbardziej pożądanej marki oraz za zwycięstwo w klasyfikacji generalnej: dla najlepiej ocenianego importera w segmencie aut osobowych oraz w obszarze pojazdów dostawczych

Co ciekawe, w pierwszej “piątce” Badania znalazła się tylko jedna marka o europejskim rodowodzie (Volvo). Obok Toyoty i Lexusa brandy azjatyckie reprezentowały KIA oraz Subaru. Zawsze mocny Mercedes tym razem 6., na 7. miejscu Audi, na 8. – chyba lekkie rozczarowanie – Mazda, a na 9. lokacie Dacia. Dziesiątkę, ale za to z awansem o 12 miejsc (!), zamyka Ford, który został tym samym jednym z największych wygranych tegorocznej klasyfikacji.

Tabela generalna TOP15 Badania Satysfakcji 2021 (auta osobowe) poniżej:

Pierwsza trójka oceny jakości współpracy z importerami w samochodach dostawczych wygląda już nieco inaczej. Ale lider jest dalej sam. Podium, za plecami Toyoty, uzupełniają marki Mercedes-Benz oraz Ford.

Obszerna analiza Badana Satysfakcji Dealerów 2021 w październikowym miesięczniku “Dealer”.

A już teraz zachęcamy do pobrania raportu (KLIKNIJ TUTAJ).

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Stellantis rozstaje się z Carlosem Tavaresem. W tle brak zgody co do dalszego rozwoju firmy
Redakcja
2/12/2024
Aktualności
Europa: wzrost na koniec roku pod znakiem zapytania?
Redakcja
29/11/2024
Aktualności
Grupa Plichta z nowym salonem marek Omoda i Jaecoo
Redakcja
26/11/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.