Aktualności

BYD wjeżdża do Europy

Chiński producent samochodów elektrycznych nawiązał współpracę z kolejnym europejskim dealerem w sprawie dystrybucji aut zeroemisyjnych na terenie Europy.

O tym, że branża motoryzacyjna z Państwa Środka coraz mocniej puka do europejskich drzwi, nikogo nie trzeba chyba przekonywać. Nowi gracze co rusz pojawiają się na rynkach zachodniej Europy, a część z nich, jak na przykład Seres czy Maxus, ostatnimi czasy zadebiutowała (bądź za moment zadebiutuje) także nad Wisłą.

Do producentów zainteresowanych ekspansją na unijnym podwórku dołączył niedawno również BYD, jeden z wiodących sprzedawców „elektryków”, a przy tym firma, która w Europie wyrobiła sobie już pewną markę za sprawą elektrycznych autobusów obecnych w ponad 20 krajach tego regionu.

Teraz BYD zamierza jednak mocniej postawić na samochody osobowe. W związku z tym koncern nawiązał współpracę z kilkoma znaczącymi dealerami na rynkach Europy Zachodniej. Zaczęło się w lipcu, kiedy media poinformowały o partnerstwie z niderlandzką grupą Louwman, wielomarkowym sprzedawcą posiadającym ponad 70 stacji. Ledwie miesiąc później przedstawiciele BYD doszli do porozumienia z kolejnym branżowym gigantem – grupą Hedin, która w samym tylko 2021 r. sprzedała ponad 100 tys. aut. Szwedzki dealer został oficjalnym dystrybutorem elektrycznych samochodów chińskiej marki na rynku macierzystym oraz w Niemczech.

Z kolei w Danii sprzedażą pojazdów BYD zajmie się Nic. Christiansen Group (NCG). Samochody będą dystrybuowane w obiektach należących do dealera, ale także w dedykowanym salonie powstającym w Kopenhadze. Producent jest również od jakiegoś czasu obecny także w Norwegii, gdzie stworzył rozwiniętą sieć (ponad 50 dealerów) na terenie całego państwa.

Nowa strategia BYD zasługuje jednak na uwagę z przynajmniej jeszcze jednego powodu. Nie mówimy tu bowiem o start-upie ani firmie, która stawia dopiero pierwsze kroki w  segmencie „elektryków”. Wręcz przeciwnie – według informacji portalu InsideEVs  w pierwszym półroczu 2022 r. BYD sprzedał łącznie 640 tys. pojazdów elektrycznych (z zastrzeżeniem, że chodzi zarówno o BEV, jak i PHEV), więcej niż jakikolwiek inny producent na świecie, nie wyłączając Tesli, która miała jednak wciąż lepsze wyniki w segmencie aut w pełni elektrycznych. Nie zmienia to jednak tego, że do Europy zawitała niewątpliwie firma, która na sprzedawaniu „elektryków” zna się jak mało kto.

Fot. Jengtingchen

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Badanie EY: 45 proc. chce kupić auto, ponad połowa „elektryka”
Redakcja
28/9/2022
Aktualności
Citroën pokazuje nowe logo
Redakcja
27/9/2022
Aktualności
Toyota zamyka rosyjską fabrykę. Mazda rozważa podobny krok
Redakcja
26/9/2022
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.