Aktualności

Car-sharing „na prąd” w odwrocie

Wygląda na to, że car sharing aut elektrycznych póki co nie broni się biznesowo. Swoją ofertę ograniczają nie tylko główni gracze w Polsce, ale – co chyba bardziej symptomatyczne – potentaci na rynku niemieckim.

Kolejne firmy w Polsce rezygnują z oferowania usługi wypożyczania aut elektrycznych. 30 kwietnia przestała działać wrocławska Vozilla, a w październiku Innogy zasygnalizowało chęć rezygnacji z Innogy Go – swojego flagowego projektu motoryzacyjnego w Polsce, czyli wypożyczalni aut elektrycznych w Warszawie i Zakopanem.

Kłopoty „elektryków” nie ograniczają się do naszego podwórka – z własnymi problemami mierzy się Share Now, czyli car sharing należący do BMW oraz Daimlera. Niemiecki potentat w ostatnim czasie wycofał się z rynku amerykańskiego i niektórych lokalizacji w Europie. Na tym nie koniec, bo Share Now już w marcu br. zdecydował się na ograniczenie całej swojej oferty samochodów elektrycznych – kłopotem dla firmy miało okazać się niedoszacowanie kosztów serwisu i utrzymania „elektryków”, a także niewystarczająco rozwinięta sieć punktów ładowania w Kolonii i Dusseldorfie (czyli lokalizacjach, w których Share Now ograniczył obecność). Na braki infrastrukturalne narzekał również powiązany z Kolejami Niemieckimi Flinkster, który z podobnych przyczyn zrezygnował z „elektrycznej” oferty na terenie Nadrenii.

Skontaktuj się z autorem
Artur Białek
dziennikarz miesięcznika "Dealer"
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Volvo mniej ambitne pod kątem elektryfikacji?
Redakcja
26/7/2024
Aktualności
Toyota: japońska marka z rekordem w Europie
Redakcja
25/7/2024
Aktualności
„Elektryk” Twingo poniżej 20 tys. euro. Produkcja ruszy w Słowenii
Redakcja
24/7/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.