Aktualności

Chcemy współpracować z każdym polskim dealerem

O trendach na rynku flotowym, chęci szerszego finansowania aut spoza Grupy Volkswagen oraz dedykowanej ofercie dla sektora MŚP – opowiada Bartłomiej Siuchniński, kierownik działu sprzedaży, account manager w Volkswagen Financial Services Polska

Zacznijmy od początku. Proszę opowiedzieć, jak z Państwa perspektywy zmienia się rynek finansowania samochodów? Czego oczekują dziś klienci i jak na ich oczekiwania mogą odpowiedzieć dealerzy?

Jako Volkswagen Financial Services od ponad 20 lat świadczymy naszym klientom rozwiązania i usługi w zakresie mobilności. Jeszcze niedawno sprowadzało się to wyłącznie do leasingu, później Full Service Leasingu, zwanego też wynajmem długoterminowym. Warto jednak mieć na uwadze, że świat motoryzacji w ostatnich latach mocno przyśpieszył, stając się wielowymiarowy. Wpływ na to miał zarówno rozwój technologii, ale też zjawiska niedające się przewidzieć, które w ekonomii znane są jako „czarne łabędzie”, czyli na przykład pandemia COVID-19 czy wojna w Ukrainie. Ponadto zmianie uległy potrzeby klientów.

Żyjemy w czasach, w których klienci oczekują zapewnienia mobilności, a za chwilę również e-mobilności. Stąd ewolucja naszego portfolio i poszerzenie go o takie usługi jak wynajem średnioterminowy albo cały ekosystem usług związanych z samochodami elektrycznymi, typu e-consulting w zakresie transformacji floty w kierunku aut elektrycznych. Jest jeszcze oczywiście trend o nazwie „One stop shopping”, który mówi o tym, że podobnie jak przedsiębiorcy powinni móc założyć firmę w jednym okienku, tak klienci powinni zrealizować wszystkie potrzeby w jednym miejscu – właśnie u dealera. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów oraz dopasowując się do ich potrzeb, zdecydowaliśmy się na finansowanie marek samochodów spoza Grupy Volkswagen.

Brzmi to naprawdę ciekawie. Od kiedy finansują Państwo samochody innych marek niż Volkswagen, Audi czy ŠKODA?

W ramach sprzedaży flotowej samochody spoza Grupy Volkswagen finansujemy już od dawna. Wcześniej jednak nie miały one dużego udziału, gdyż floty klientów były dużo bardziej homogeniczne. Mówiąc to, mam na myśli, że składały się w większości z jednej marki. W ostatnich dwóch latach uległo to znaczącemu przeobrażeniu. Obecnie kluczowym oczekiwaniem ze strony klientów jest oferowanie rozwiązań mobilnych dla wszystkich marek. Co warto podkreślić, oferta Volkswagen Financial Services umożliwiająca finansowanie marek obcych została przez nas opracowana jeszcze przed pandemią COVID-19. Obecne czasy tylko utwierdziły nas w przekonaniu, że była to odpowiednia decyzja.

Co w przypadku Państwa firmy okazało się kluczem do sukcesu?

To, co nas wyróżnia, to przede wszystkim lojalność wobec dealerów i wobec marek. Naszą silną pozycję w obszarze sprzedaży flotowej w ramach Grupy Volkswagen zbudowaliśmy m.in. dzięki temu, że w bardzo transparentny sposób współpracujemy z partnerem, z którym podchodzimy do transakcji. Przykładowo, gorąco zachęcamy klienta do tego, aby po zakończonej umowie zawarł kolejną z tym samym dealerem oraz marką. Dużym atutem, który podkreślamy w komunikacji z dealerami, jest gwarancja wartości rezydualnej w kontrakcie leasingowym. W przypadku umowy leasingu klient naturalnie może wykupić samochód na koniec umowy – chyba że dealer gwarantuje buy-back pojazdów.

Stawiamy na transparentność
współpracy.
Każdego klienta
zachęcamy na
przykład do tego,
aby po zakończonej
umowie zawarł kolejną
– z tym samym
dealerem

Ponadto, a może przede wszystkim: od wielu lat troszczymy się o wysoką jakość obsługi i konsekwentnie pozyskujemy wiedzę z myślą o kliencie, dla którego w pierwszej kolejności pragniemy być partnerem i konsultantem, a dopiero w drugiej dostawcą usług. Obszarów, w których doradzamy klientom, jest dzisiaj zdecydowanie więcej niż jeszcze 10 lat temu. W ostatnim czasie doszły m.in. tematy związane z obniżeniem szkodowości, e-consultingiem, rekalkulacjami trwających umów czy digitalizacją procesów sprzedażowych oraz obsługowych.

Jak wygląda Państwa struktura? Kto w zespole jest odpowiedzialny za ofertę?

Jako Volkswagen Financial Services chcemy być pewnym i długofalowym partnerem, dlatego też jakiś czas temu zatrudniliśmy doświadczonego menedżera, który jest dedykowany współpracy z siecią dealerską i który ma być wsparciem dla dealerów spoza Grupy Volkswagen w finalizowaniu negocjacji z klientem w zakresie naszych produktów. Ponadto mamy też na pokładzie Vendor Managera, którego misją jest budowanie sieci dostawców zarówno w zakresie samochodów, jak również usług serwisowych.

Rozmawiamy o tym, co jest teraz albo co już się wydarzyło. Czy mogliby Państwo uchylić rąbka tajemnicy na temat planów na najbliższy czas?

Jak wspomniałem, obecnie skupiamy się przede wszystkim na zbudowaniu sieci dostawców poprzez liczne spotkania z dealerami i importerami. Bardzo zależy nam na tym, aby była to współpraca na zasadach partnerskich i w obu kierunkach. Wspólnie z dealerem będziemy pracować nad atrakcyjną ofertą dla klienta. W tym miejscu warto przypomnieć, że jako Volkswagen Financial Services jesteśmy dzisiaj największą firmą finansującą floty w Polsce. Cieszy nas fakt, że także coraz więcej dealerów spoza Grupy Volkswagen dowiaduje się o naszym partnerskim podejściu.

Oprócz działań z klientami flotowymi pragniemy wykorzystać nasze procesy obsługowe również dla klientów z sektora MŚP. Stworzyliśmy w tym celu odrębną ofertę dla tej linii biznesowej o nazwie LeasinGo. Mamy dedykowany zespół oraz gotowe produkty dla marek spoza naszego koncernu. Zachęcamy do współpracy dealerów, którzy chcieliby skorzystać z naszego doświadczenia w finansowaniu samochodów i we współpracy z siecią dealerską. Po więcej szczegółów odsyłamy do strony internetowej www.leasingodlabiznesu.pl.

Porozmawiajmy jeszcze o elektromobilności. Jakie możliwości w zakresie finansowania aut elektrycznych oferują Państwo swoim klientom?

Już 16 listopada 2021 r., dzięki umowie o współpracy podpisanej z Bankiem Ochrony Środowiska, czyli instytucją odpowiedzialną za dystrybucję środków pieniężnych, Volkswagen Financial Services dołączył do programu „Mój elektryk”. Jesteśmy jedną z wiodących firm, która przyjmuje wnioski o dopłaty do samochodów elektrycznych w ramach tego rządowego programu. Zapewniamy wsparcie przy wypełnianiu wniosku oraz jego procedowaniu. Nasi klienci doceniają minimum formalności, jakie jest po ich stronie, ponieważ zgodnie z zasadą „jednego okienka” to VW FS przyjmuje, weryfikuje i składa wniosek o dofinansowanie.

Co ważne, przyznaną w programie „Mój elektryk” dotację w całości można zaliczyć jako wpłatę własną, co obniża koszt miesięcznej raty leasingowej. W zależności od modelu auta i paramentów leasingu może być ona niższa nawet o kilkaset złotych.

Na koniec przenieśmy się myślami w przyszłość. Gdzie widzą się Państwo za kilka lat z rozwojem finansowania aut spoza Grupy Volkswagen?

Coraz szersze grono dealerów spoza Grupy Volkswagen jest zainteresowane rozpoczęciem z nami współpracy. Oczywiście zależy nam na tym, aby ta liczba rosła, co w jeszcze doskonalszy sposób pozwoli nam odpowiadać na potrzeby klientów. Mamy świadomość, że nasza współpraca z dealerami jest owocem obustronnego zaufania, co pozwala nam z optymizmem patrzeć w przyszłość. Jednocześnie naszym priorytetem są działania szyte na miarę potrzeb naszych klientów z Grupy Volkswagen – nieustannie pracujemy nad udoskonalaniem oferty i dostarczaniem im mobilności na najwyższym poziomie. Bardzo ważne jest dla nas to, by konsekwentnie dbać o jak najlepsze relacje i poczucie satysfakcji każdej ze stron.

Kończąc naszą rozmowę, chciałbym jeszcze podkreślić, że serdecznie zapraszamy do współpracy dealerów z całej Polski. Volkswagen Financial Services to lider rynku leasingu i CFM, a tym samym silny i solidny biznesowy partner, któremu warto zaufać.

REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
CSSM: Chiny przeznaczyły 231 mld dol. na rozwój branży „elektryków”
Redakcja
21/6/2024
Aktualności
Europa: maj bez rewelacji
Redakcja
20/6/2024
Aktualności
Grupa Romanowski zaprezentowała mediom nowy salon Lexusa w Kielcach
Redakcja
18/6/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.