Aktualności

Co możemy dla Was zrobić?

O rozwiązaniach i technologiach przywracania aut do jak najlepszego stanu, a także o tym, jak dealerzy mogą zwiększyć dochody ze sprzedaży samochodów używanych – rozmawiamy z Andrzejem Wroną i Łukaszem Jundziułem, współwłaścicielami marki Autonomia.pl

Zanim zaczniemy rozmawiać o usługach proponowanych przez waszą firmę, pytanie wprowadzające: skąd pomysł na taki biznes? Jak to się stało, że wybraliście taką branżę?

Andrzej Wrona: W wieku 20 lat rozpocząłem pracę w pierwszym innowacyjnym salonie świadczącym usługi detailingu i naprawy SMART w Polsce. Nie tylko poznałem tam wszystkie usługi od A do Z, ale dostrzegłem potencjał wykorzystania tego typu rozwiązań przy stworzeniu nowej jakości w sprzedaży samochodów używanych. Moja pierwsza firma, którą założyłem 2 lata później, zajmowała się właśnie sprzedażą aut używanych – wyróżniała się jakością nieznaną do tej pory na polskim rynku. Stawiałem nie tylko na wdrażanie innowacyjnych technologii, ale przede wszystkim na wyznaczanie nowych trendów, które korespondowały z potrzebami coraz bardziej wymagających nabywców. Zdobyte doświadczenia w sprzedaży aut używanych przełożyłem na stworzenie pięciu spółek dostarczających rynkowi różnego rodzaju technologie. Dziś przyszedł czas na kolejny krok, firmę kompleksowo przygotowującą samochody używane do sprzedaży.

Łukasz Jundziuł: Ja również od początku kariery byłem związany z branżą motoryzacyjną. Zaczynałem w sektorze usług flotowych, przeszedłem długą drogę związaną z procesami likwidacji szkód, działając zarówno zza biurka obsługi klienta, jak również będąc klientem największych dealerstw w Polsce. Procedowałem sprawy związane z bieżącą obsługą czy naprawami eksploatacyjnymi i koordynowałem procesy zwrotów pojazdów po kontraktach. W spółce S Plus Warszawa sp. z o.o. wraz z Andrzejem i wspólnikami zdobywaliśmy doświadczenie w ramach rozwoju serwisów świadczących usługi smart repair oraz auto detailingu, naprawiając pojedyncze samochody do sprzedaży. Czuliśmy niedosyt, że nie mogliśmy zaoferować pełnego zakresu usług, krótkiego czasu napraw oraz obsługi dużych wolumenów oczekiwanych przez klientów. Postanowiliśmy założyć Autonomię, która jest odzwierciedleniem naszych doświadczeń, celów i wyobrażeń na temat świata motoryzacji.

Wasza firma oferuje kompleksowe i innowacyjne rozwiązania w zakresie przygotowania aut używanych do sprzedaży. Oferta jest bardzo szeroka, więc zacznijmy od usług związanych z naprawami i doprowadzaniem samochodu do najlepszej możliwej kondycji. Co proponujecie swoim klientom?

AW: Tak, nasze portfolio jest szerokie, ponieważ od początku stawialiśmy na kompleksowość. Każdy samochód, który do nas trafia, na początku przechodzi szczegółową inspekcję. Podczas oględzin wykazujemy wszystkie uszkodzenia od strony estetycznej na zewnątrz i wewnątrz pojazdu. Przeprowadzamy jazdy testowe, a na życzenie klienta, sprawdzamy również auto pod kątem uszkodzeń mechanicznych. Klient po inspekcji otrzymuje od nas elektroniczny raport, a w nim listę usterek, zdjęcia i proponowany zakres usług wraz z czytelnym kosztorysem. Wykonujemy najczęściej naprawy PDR, czyli bezinwazyjnie usuwamy wgniecenia, oraz likwidujemy drobne rysy czy głębsze otarcia lakieru przy użyciu metody SPOT – punktowej naprawy lakierniczej. Kolejnym elementem jest cała gama napraw typu SMART – to technologia szybkiej i uzasadnionej ekonomicznie naprawy elementów tworzyw sztucznych takich jak zderzaki i listwy, ale również elementów wnętrza na przykład tapicerek, foteli czy deski rozdzielczej. Metodą SMART naprawiamy również odpryski szyb czołowych. Specjalizujemy się w naprawach panelowych, jak również w klasycznym lakiernictwie samochodowym.

ŁJ: Podczas oględzin wychwytujemy wszystkie szczegóły. Wykazujemy nawet drobne usterki lub braki w wyposażeniu fabrycznym i oferujemy naprawę bądź wymianę danego elementu. Warto wspomnieć, że przy procesach związanych z typowaniem i zamawianiem części zamiennych posługujemy się nowatorską platformą Carlleo.pl. Jedna z jej funkcjonalności polega na tym, że pracownik w trakcie inspekcji ma możliwość wykonania zdjęć przy użyciu smartfona, aby z poziomu aplikacji Carlleo złożyć zapytanie ofertowe do dealerów i dystrybutorów części danej marki. Idąc dalej, rekomendujemy, żeby każdy proces usprawnienia pojazdu zakończyć pełną kosmetyką w naszym dziale auto detailingu. Efekty są spektakularne – potrafimy przywrócić do idealnego stanu nawet kilkuletnie auto, dopracowując każdy element do perfekcji.

Drugą część waszego portfolio stanowią usługi dotyczące prezentacji i ekspozycji, stokowania oraz transportu aut – proszę opowiedzieć także o tym.

AW: Przygotowanie samochodu od strony technicznej i wizualnej to pierwszy krok. Następny to odpowiednie sfotografowanie i opisanie auta, które wykonują nasi przeszkoleni pracownicy. Cały pakiet zdjęć trafia od razu do dealera, który może przygotować ofertę, zanim jeszcze auto fizycznie znajdzie się u niego.

ŁJ: Zdajemy też sobie sprawę, że nie wszyscy dealerzy mają możliwość stokowania dużej liczby aut u siebie, dlatego oferujemy magazynowanie pojazdów u nas. Dodatkowo zapewniamy transport i koordynujemy procesy logistyczne. Świetnie rozumiemy rynek, jesteśmy elastyczni i szybko dopasowujemy ofertę do potrzeb i oczekiwań klienta. Teraz na przykład pracujemy nad rozwiązaniem, za pomocą którego dealer będzie mógł zamówić transport auta do nas z każdego miejsca w Polsce, klikając dosłownie w jeden przycisk w aplikacji.

Jakie są wasze największe atuty? Czym wyróżniacie się na tle konkurencji?

ŁJ: Do naszych największych atutów zaliczyłbym kompleksowość oferty i krótki czas realizacji napraw, wynoszący średnio 7 dni. Nasi klienci mogą również liczyć na pełną transparentność – u nas każda wycena pokrywa się w 100 proc. z realnym stanem samochodu.

AW: Naszą mocną stroną jest również optymalizacja kosztów, dzięki temu, że nasze naprawy są robione rzeczywiście w systemie SMART. Patrząc na samochód, wiemy, jak go naprawić w profesjonalny sposób, ale jednocześnie zadbać o to, aby koszt był o 20, 30, czy 40 proc. niższy od naprawy tradycyjnej.

Jaki model współpracy proponujecie dealerom? Stawiacie na zbliżoną ofertę dla wszystkich czy przygotowujecie indywidualną propozycję dla konkretnego klienta?

AW: Naszą ofertę zawsze dostosowujemy do potrzeb. Czasem dealerzy korzystają z całego wachlarza naszych usług, a czasem wybierają poszczególne elementy z portfolio. A jeżeli dealer potrzebuje usług spoza naszej oferty, to również staramy się je w krótkim czasie zaproponować, oczywiście, o ile mamy takie możliwości. Zawsze jednak pracujemy na ustandaryzowanych cennikach. Do grona naszych klientów zaliczamy grupy dealerskie, marki samochodowe, CFM-y, jak również internetowe platformy sprzedaży aut.

ŁJ: Jesteśmy dumni z tego, jak pracujemy, co oferujemy i jak dynamicznie rozwijamy biznes. Dlatego zapraszamy do nas potencjalnych klientów, w tym marki samochodowe i dealerów, żeby z jednej strony pokazać, co jesteśmy w stanie zrobić, a z drugiej – zapytać: co możemy zrobić dla Was?

Co konkretnie dealerzy mogą zyskać na współpracy z Autonomią?

AW: Dla branży dealerskiej jesteśmy przede wszystkim wsparciem w zakresie przygotowania aut do sprzedaży. Trzeba pamiętać, że jest to proces złożony z wielu czynności, które należy wykonać w stosunkowo krótkim czasie. Przy dużej skali realizacja tych działań i utrzymanie odpowiedniej jakości są bardzo trudne. Część dealerów widzi w naszych działaniach dodatkowy koszt i tym samym obniżenie zysku ze sprzedaży auta. Próbujemy jednak zmienić takie podejście i udowodnić, że dobrze przygotowane auto dealer może sprzedać nie tylko szybciej, ale również w wyraźnie lepszej cenie. Zależy nam na tym, żeby pokazywać dealerom, jak zmienia się rynek i w jaki sposób się do tego rynku dostosować. Dealerzy z reguły przyzwyczajeni byli do tego, że rozwijanie biznesu wiązało się z rozbudową czy modernizacją salonu albo wyszukiwaniem dodatkowego terenu na większy stok samochodów. Teraz, dzięki współpracy z nami, dealer może sprzedawać więcej samochodów bez powiększania swoich zasobów.

Musimy pamiętać również o zmianie świadomości i podejścia samych klientów. Rozwija się system sprzedaży online, a klient coraz częściej kupuje samochód „ze zdjęcia”, do dealera przyjeżdżając głównie po odbiór. Żeby klienta w ogóle zainteresować, auto musi być zatem idealnie przygotowane, sfotografowane i opisane. Poprzeczka ciągle idzie w górę, a klienci mają coraz większe oczekiwania. Przyszłość będzie należała do firm, które będą tym oczekiwaniom umiały sprostać i będą inwestowały w perfekcyjne przygotowanie każdego samochodu ze swojej oferty, wybierając do współpracy doświadczonych i solidnych partnerów.

Kontakt do firmy:
Autonomia
www.auto-nomia.pl
Łukasz Jundziuł
570130335
l.jundziul@auto-nomia.pl

REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
BMW wjeżdża do Zielonej Góry
Redakcja
25/11/2022
Aktualności sponsorowany
Jak zadbać o lepszą obsługę klienta w salonie samochodowym dzięki aplikacji BDC Systell Contact Center?
Redakcja
24/11/2022
Aktualności sponsorowany
Oszczędności dzięki technologii
Redakcja
24/11/2022
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.