Aktualności

Czarne wieści z Japonii

27 lipca świat motoryzacyjny obiegła wiadomość o zamrożeniu sprzedaży nowych modeli Mitsubishi z Europy. Wygląda na to, że na tym się nie skończy.

Anonimowe źródła podają, że wraz z początkiem września Mitsubishi wstrzyma sprowadzanie do Europy kluczowych dla marki aut – mowa tu o modelach Outlander, ASX oraz Eclipse Cross. Co łączy wymienione samochody? Wszystkie należą do kategorii SUV, a według danych JATO dynamics w pierwszym półroczu 2020 r. odpowiadały za 64 proc. wszystkich sprzedanych pojazdów japońskiego koncernu na terenie Europy, co przełożyło się na 53 tys. sztuk. Wspólną cechą omawianych SUV-ów jest także wysoka emisja CO2. Przekaz firmy jest zrozumiały. Mitsubishi nie zamierza walczyć z unijnymi restrykcjami, zwłaszcza w roku tak pełnym zawirowań, jak 2020.

Co to oznacza dla dealerów Mitsubishi? Że do dyspozycji salonów pozostaną jedynie dwa modele marki – mały hatchback Space Star oraz pickup L200. Nie jest tajemnicą, że na takiej „bazie” dalsze funkcjonowanie na rynku będzie bardzo trudne, jeśli nie niemożliwe. Dlatego, jeśli importer potwierdzi w najbliższym czasie informacje ze źródła, to wkrótce można będzie śmiało, ale i z pewnym żalem ogłosić – sprzedażowo Mitsubishi wycofało się z Europy.

Źródło: Automotive News. Zdjęcie: Media Mitsubishi

Skontaktuj się z autorem
Artur Białek
dziennikarz miesięcznika "Dealer"
Zobacz również
Aktualności
Spadki produkcji liczymy w milionach
Redakcja
25/9/2020
Aktualności
Kalifornia bez samochodów spalinowych?
Redakcja
24/9/2020
Aktualności
Volkswagen ID.4 – opłata za ładowanie? Zapomnij
Redakcja
23/9/2020
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.