Aktualności

Elektromobilna ofensywa w USA

Stany Zjednoczone wzięły przykład z Europy i śrubują emisyjne ograniczenia. Do 2025 r. średnie wydzielanie spalin w nowych autach ma zostać obniżone o przeszło 28 proc.

Działania proekologiczne, w tym także obniżenie emisji substancji szkodliwych wydzielanych przez samochody, były prowadzone już za kadencji Baracka Obamy – przypomina na swoich łamach „Rzeczpospolita”. Ówcześnie wprowadzone przepisy nakazywały redukcję emisji ze sprzedawanych nowych samochodów danego producenta o 22,8 proc. Jednakże na anulowanie tych regulacji zdecydował się następca Obamy – Donald Trump, który tym samym wprowadził znacznie mniej restrykcyjne przepisy narzucające obniżenie emisji o 7,4 proc. Najnowsza wolta, która zmienia dotychczas obowiązujące przepisy, podwyższając próg  do pułapu 28,3 proc., jest pokłosiem objęcia urzędu przez Joe Bidena, bowiem to za jego pozwoleniem Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska (EPA) dokonała tej modyfikacji – informuje „Rzepa”.

Warto przypomnieć, że dziś norma emisji spalin w Stanach Zjednoczonych stanowi 224 g CO2 na milę (125 g/km), a plan na połowę dekady zakłada zmniejszenie tego wskaźnika do 161 g CO2 na milę (100 g/km). Jeśli porównać te wartości z europejskim podwórkiem – w 2020 r. było to 120 g/km, a od początku ubiegłego roku próg wynosi 95 g/km. 

By uczynić zadość tak surowym restrykcjom, producenci samochodów są zmuszeni do elektryfikacji swoich flot. Toteż producenci zza oceanu muszą wzmocnić procentową obecność aut hybrydowych typu plug-in i elektrycznych (do 17 proc.) – dziś udział tego typu pojazdów wynosi o 10 pkt. proc. mniej. 

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Grupa Pietrzak poszerza ofertę o luksusowe jachty
Redakcja
26/4/2024
Aktualności
Wynajem długoterminowy ze wzrostem w I kw.
Redakcja
25/4/2024
Aktualności
Nowy format Renault
Redakcja
24/4/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.