Aktualności

Elektromobilność: USA podąża śladem Unii?

Joe Biden podpisał rozporządzenie w sprawie przyszłości motoryzacji. Do 2030 r. „elektryki” mają odpowiadać za połowę sprzedaży nowych aut.

Jak donosi agencja Reutera – w czwartek prezydent USA Joe Biden w towarzystwie przedstawicieli głównych producentów samochodów z Detroit, podpisał rozporządzenie wyznaczające cel, by połowa nowych aut sprzedanych w 2030 r. miała napęd elektryczny. 

Propozycja amerykańskich władz może być podyktowana ekologią, ale wiele wskazuje również na to, że USA nie chcą zostać w ogonie „elektrycznej rewolucji” za Chinami i Europą. „Najważniejsze, co się tutaj dzieje, to uświadomienie sobie, zarówno ze strony pracowników, jak i biznesu, że to jest przyszłość. Nie możemy siedzieć z boku” – powiedział dziennikarzom Biden.

Wyznaczony przez rozporządzenie cel – który nie jest prawnie wiążący – zyskał wstępne poparcie amerykańskich i zagranicznych producentów samochodów, którzy podkreślili jednak, że osiągnięcie go będzie wymagało miliardów dolarów dofinansowania. Większy opór koncernów motoryzacyjnych może stanowić jednak projekt ustalenia surowszych rocznych wymogów dotyczących wydajności spalania – mowa tu o wzroście z 1,5 proc. do 3,7 proc. w skali roku (podobną umowę zawarła z niektórymi producentami Kalifornia). 

General Motors, Ford i Stellantis przekazały we wspólnym oświadczeniu, że dążą do osiągnięcia 40-50 proc. rocznej sprzedaży elektryków w USA. do 2030 r. Wsparcie dla rozporządzenia zadeklarowali także inni producenci, jednak wszyscy podkreślają kluczową rolę aktywności rządu federalnego w budowaniu popytu – czytamy w depeszy Reutera.

Biden wezwał rząd do przeznaczenia 174 mld dolarów na zwiększenie liczby pojazdów elektrycznych, w tym 100 mld na zachęty dla konsumentów.

 

Skontaktuj się z autorem
Kacper Czachor
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Znane twarze dealera
Redakcja
27/9/2021
Aktualności
Izera pod zarządem premiera
Redakcja
27/9/2021
Aktualności
Auta elektryczne w Chinach. Problem urodzaju?
Redakcja
24/9/2021
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.