Aktualności

Ford walczy o spełnienie norm

Amerykański producent jeszcze do niedawna był na dobrej drodze, aby poradzić sobie z unijnymi normami emisji CO2. Kłopoty techniczne z modelem Kuga postawiły jednak firmę w trudnej sytuacji.

Ford Co-Pilot360 driver assistance technologies designed to deliver an intuitive and stress-reducing driving experience have earned the new Ford Kuga SUV a leading position in Euro NCAP’s first Assisted Driving grading.

Ford znalazł się w niełatwym położeniu. Firma musiała wycofać ponad 20 tys. hybryd plug-in Kuga sprzedanych w Europie. To efekt usterki, która prowadziła do pożarów podczas ładowania. Na rozwiązanie problemu możemy poczekać nawet kilka miesięcy, a to zła wiadomość dla producenta, bo hybrydy plug-in stanowiły istotny element strategii w walce ze zmniejszeniem emisji CO2.

Władze koncernu nie wywiesiły jednak białej flagi. Ford of Europe wystosował komunikat, w którym zadeklarował, że firma będzie szukać innych sposobów na spełnienie unijnych warunków. „Bazując na naszych planach produkcyjnych, zakładaliśmy, że sprostamy nowym normom emisji, nawet biorąc pod uwagę przerwy w produkcji związane z Covid-19. Jednak obecne kłopoty z hybrydową Kugą mocno wpłynęły na te plany (…). Dlatego, tak jak wielu innych producentów w Europie, będziemy szukać partnera, z którym moglibyśmy współpracować w ramach pojazdów osobowych” – przekazał Ford. Chodzi o możliwość „wspólnego rozliczenia” z norm emisji CO2. Z takiego rozwiązania skorzystały m.in. FCA, które nawiązało współpracę z Teslą oraz Mazda, która doszła do porozumienia z Toyotą.

Na kogo może liczyć Ford? Zainteresowane takim rozwiązaniem mogą być Renault oraz Volvo, które raczej nie powinny mieć problemów z „wyrobieniem normy”. Do dyspozycji Forda pozostaje również London Electric Vehicle Company, powiązana z chińskim koncernem Zhejiang Geely. Na brak chętnych do współpracy amerykański producent nie powinien zatem narzekać. Jednocześnie prognozowany dobry wynik Forda w segmencie pojazdów użytkowych, znacznie poniżej unijnych norm, skłania firmę do szukania partnerów, którym mógłby pomóc zmieścić się w unijnych limitach dla tego rodzaju aut.

Zdjęcie: Media Ford

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
MG Motor Europe przeciwne unijnym cłom. „Protekcjonistyczne praktyki handlowe”
Redakcja
17/6/2024
Aktualności
Toyota Romanowski z trzecim Lexusem
Redakcja
13/6/2024
Aktualności
Komisja Europejska zadecydowała. Nowe cła mogą sięgnąć 50 proc.
Redakcja
12/6/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.