Aktualności

Ford widzi szansę w nowej platformie

Ford, choć może tracić obecnie na każdym sprzedawanym przez siebie aucie elektrycznym, wciąż jest pozytywnie nastawiony do produkcji i sprzedaży „elektryków” – podaje Automotive News.

Firma przekonuje, że platforma drugiej generacji, która w ciągu najbliższych kilku lat będzie podstawą pickupa i dwóch crossoverów, zapewni Fordowi rentowność w zakresie pojazdów elektrycznych. Na razie jednak amerykański koncern nie ma powodów do zadowolenia, bo w tym roku straci o około 4,5 mld dol. więcej, aniżeli oczekiwał na swojej jednostce biznesowej, zajmującej się modelami elektrycznymi. Plan to osiągnięcie już w 2024 r. rocznego wskaźnika produkcji na poziomie 400 tys. „elektryków”.

Mimo braku sukcesu na polu elektryfikacji, Ford liczy na to, że w 2026 r. osiągnie 8-proc. marżę na pojazdach elektrycznych. Sukces miałby być możliwy dzięki platformie drugiej generacji, która stanie się podstawą pełnowymiarowego pickupa produkowanego w Blue Oval City w Tennessee oraz crossovera (powstającego z kolei w Kanadzie).

Jim Farley, dyrektor generalny Forda, twierdzi, że produkty nowej generacji będą mniej skomplikowane w montażu niż obecne „elektryki” koncernu. Co więcej, możliwe będzie ich większe rozbudowywanie za pomocą oprogramowania (dającego szansę na zwiększenie marży dzięki usługom subskrypcyjnym).

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Volvo mniej ambitne pod kątem elektryfikacji?
Redakcja
26/7/2024
Aktualności
Toyota: japońska marka z rekordem w Europie
Redakcja
25/7/2024
Aktualności
„Elektryk” Twingo poniżej 20 tys. euro. Produkcja ruszy w Słowenii
Redakcja
24/7/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.