Aktualności

Internetowy Dealer Roku 2022. Drugi laur dla Bawarii!

Drugie z rzędu zwycięstwo Bawarii Motors stało się faktem. Dealer związany z niemieckim producentem nie tylko obronił zeszłoroczny laur, ale zdołał też powiększyć przewagę nad resztą stawki. Na kolejnych stopniach podium stanęły Inchcape Polska oraz Grupa Bemo.

Znamy wyniki II edycji rankingu Internetowego Dealera Roku. W tegorocznym konkursie dealerzy ponownie rywalizowali ze sobą na trzech polach – pod kątem jakości firmowej strony internetowej, działań sprzedażowych i marketingowych w sieci oraz aktywności i pomysłowości w mediach społecznościowych. Na drugim etapie rankingu, do którego awansowało 15 firm wybranych przez redakcję „Dealera”, uczestników IDR-u oceniała Kapituła składająca się z branżowych ekspertów oraz internauci.

Łącznie kandydaci mogli zdobyć nawet 300 pkt. Ta sztuka nie powiodła się żadnemu finaliście, ale wynik najbliższy perfekcji uzyskała Bawaria Motors. Dealer będący częścią Grupy Emil Frey Polska ukończył zmagania z rezultatem 253 „oczek”. Przedstawiciel BMW zdystansował konkurencję, zdobywając też 3 z 4 wyróżnień indywidualnych – za działania sprzedażowe, obecność w social mediach, wreszcie – za największą liczbę zgłoszeń w głosowaniu internetowym. 

Pozycja wicelidera przypadła kolejnemu sprzedawcy związanemu z niemiecką marką premium, firmie Inchcape Polska. Uzyskany wynik, 206 pkt., pozwolił dealerowi awansować o jedną pozycję w porównaniu z pierwszą odsłoną rankingu. Przed rokiem o sukcesie przesądziła przede wszystkim świetnie przygotowana strona internetowa i nie inaczej było tym razem – w tej kategorii Inchcape okazał się „bezkompromisowy”.

Podium uzupełniła Grupa Bemo, która do konkursu zgłosiła autorski projekt iBemo, czyli platformę leasingu i wynajmu długoterminowego online. I był to strzał w dziesiątkę, bo wielomarkowy dealer zanotował największy awans wśród uczestników pierwszej edycji zestawienia – firma podskoczyła aż o pięć szczebli, zdobywając 189 pkt. Uwagę Kapituły zwrócił m.in. rozbudowany konfigurator, który na bieżąco aktualizuje cenę miesięcznej raty leasingu i wynajmu na podstawie zmiennych, takich jak: wysokość opłaty początkowej, długość trwania umowy, limit przebiegu czy charakter finansowania.

Pełna klasyfikacja TOP15 poniżej.

**

12 miesięcy w dobie kryzysu to szmat czasu. Dwa lata – to już wieczność. Obserwując kolejne zmagania o tytuł najlepszej firmy w sieci, mogliśmy obserwować, jak wielkie zmiany zaszły w podejściu dealerów do działalności w internecie. Media społecznościowe przestały się ograniczać do Facebooka, tudzież zaniedbanego kanału na YouTubie – te stały się natomiast absolutnym „must have” każdej firmy. Dobrze zaprojektowana strona to z kolei już nie tylko desktop, ale też dostosowanie do urządzeń mobilnych. To, co jeszcze całkiem niedawno świadczyło o wyjątkowości, obecnie staje się powszechnie obowiązującą normą. Dla branży to zarówno szansa, jak i zagrożenie – by „nie wypaść z obiegu”, dealerzy cały czas muszą trzymać rękę na pulsie. Podobnie zrobimy i my. Kolejna edycja Internetowego Dealera Roku już za rok.

Obszerny artykuł dotyczący II edycji rankingu Internetowego Dealera Roku wraz z sylwetkami najlepszej dziesiątki zestawienia znajdą państwo we wrześniowym wydaniu miesięcznika „Dealer” oraz – a jakże by inaczej – na dedykowanej stronie internetowej (kliknij TUTAJ)

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Volvo mniej ambitne pod kątem elektryfikacji?
Redakcja
26/7/2024
Aktualności
Toyota: japońska marka z rekordem w Europie
Redakcja
25/7/2024
Aktualności
„Elektryk” Twingo poniżej 20 tys. euro. Produkcja ruszy w Słowenii
Redakcja
24/7/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.