Aktualności

Lexus z 17. i 18. salonem w Polsce

Japoński producent konsekwentnie rozbudowuje swoją ofertę w terenie. Po debiutach w Lublinie i Lubinie oraz wzmocnieniu obecności w Poznaniu portfolio marki wzbogaciły obiekty w Bydgoszczy i Rzeszowie związane kolejno z Grupą Walder i Grupą Auto Park.

Jeszcze kilkanaście miesięcy temu niektórzy chętni na zakup nowego Lexusa musieli szykować się na dłuższą podróż – punkty sprzedażowe marki, z małymi wyjątkami, funkcjonowały wyłącznie w największych ośrodkach miejskich (Warszawie, Krakowie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Trójmieście i aglomeracji śląskiej), a ofertę uzupełniały stacje w Szczecinie oraz Lesznie.

Rok temu japoński producent premium przedstawił jednak nową strategię, której kluczowym elementem był dynamiczny rozwój sieci – do 20 placówek w 2023 r. i do 26 dwa lata później. Z tego planu Lexus na razie wywiązuje się w zasadzie w 100 proc.

10 marca 2023 r. salon Lexusa w Bydgoszczy otworzyła Grupa Walder – dealer z północnej Polski z lokalizacjami w Gdańsku, Chwaszczynie, Rumi, Grudziądzu oraz Bydgoszczy. To jedyny autoryzowany salon marki w województwie kujawsko-pomorskim, a przy tym drugi w ofercie firmy obok obiektu w Gdańsku. Nowy punkt znajduje się w Osielsku k. Bydgoszczy przy ul. Szosa Gdańska 23, jednej z głównych arterii miasta. Już wkrótce przy salonie powstanie także autoryzowany serwis, a do tego momentu funkcję tę będzie spełniać Toyota Walder Bydgoszcz przy ul. Fordońskiej 38.

Miesiąc po inauguracji obiektu Grupy Walder, dokładnie 14 kwietnia, do dyspozycji klientów została z kolei oddana stacja w Rzeszowie. Jej właścicielem jest Grupa Auto Park, dla której będzie to już drugi salon Lexusa otwarty w ostatnim czasie – pod koniec 2022 r. dealer uruchomił placówkę w Lublinie. Najnowsza inwestycja Auto Parku jest zlokalizowana przy ul. Świlczej 146Z, przy drodze wylotowej z Rzeszowa w kierunku na Tarnów, w bezpośrednim sąsiedztwie salonu Dakar Toyota (również stanowiącego część Grupy Auto Park). Oprócz Lexusa ofertę dealera w okolicy wzmocnił niedawno także salon Toyoty Professional.

Warto zwrócić uwagę, że jeszcze do niedawna dealerzy związani z Lexusem posiadali co najwyżej jedną stację marki premium w swoim portfolio (niezależnie od wielkości biznesu związanego z Toyotą), jednak ostatnie ruchy w tym zakresie (oprócz Grupy Walder i Grupy Auto Park warto też wspomnieć o drugim Lexusie dealera Toyota Mikołajczak) mogą sugerować, że importerowi zależy na stworzeniu kompaktowej sieci opartej na sprawdzonych partnerach. Jeśli zaś wierzyć prognozom centrali, do końca 2023 r. na dealerskiej mapie Lexusa powinny pojawić się jeszcze dwa nowe adresy.

Fot. lexusnews.eu

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Nowy format Renault
Redakcja
24/4/2024
Aktualności
Rynek „elektryków” – mniej Europy, więcej Chin
Redakcja
23/4/2024
Aktualności
Toyota ze wzrostem w I kw.
Redakcja
19/4/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.