Aktualności

Liderzy rynku brytyjskiego

Serwis AM Online opublikował wyniki Listy TOP100 największych dealerów na Wyspach. Rynkowym numerem jeden pozostał Sytner, który obronił się przed atakami ze strony grupy Arnold Clark oraz Lookersa.

O skutecznej obronie mogą mówić zresztą wszystkie firmy z branżowego topu, bo zarówno skład czołowej dziesiątki, jak i kolejność uczestników, stanowią idealne kopiuj-wklej rankingu z poprzedniego roku. Ten ponownie otworzył powiązany z amerykańskim Penske Automotive Sytner. Firma zwiększyła przychód (czynnik decydujący o pozycji w tabeli) z 5,8 do 6,8 mld funtów, a do tego wyszła na pierwsze miejsce w zestawieniu zysku przed opodatkowaniem, wyprzedzając z wynikiem rzędu 179 mln funtów, firmę Arnold Clark (173 mln). Oprócz zbliżonych zysków grupy łączy jeszcze jedno – w bieżącym roku obaj dealerzy, jako jedyni w całej stawce, zatrudniali już ponad 10 tys. osób.

Po raz ostatni na przychodowym podium widzimy natomiast Lookersa. Od następnego roku firma będzie już najprawdopodobniej występowała pod brandem Global Auto Holdings, spółki należącej do kanadyjskiego Alpha Auto Group. Warto zwrócić uwagę na przychody wypracowane przez dealera – choć te nie są znacząco mniejsze w porównaniu z wiceliderem (4,3 vs. 4,9 mld), to już różnica w wypracowanym zysku (na niekorzyść Lookersa) może robić wrażenie – 84,4 mln funtów to bowiem wynik ponad dwukrotnie mniejszy.

Jaką siłą dysponują dealerzy z niższych pozycji? Przyjrzyjmy się firmom sklasyfikowanym na miejscach 10, 50 i 100, zaczynając od JCT60, sprzedawcy, który może pochwalić się obrotami na poziomie 1,45 mld funtów (i zyskiem przed opodatkowaniem w wysokości 43 mln funtów, na który pracowała załoga licząca 2 tys. osób). Miejsce 50. przypadło w udziale firmie Yeomans, która wygenerowała 318,8 mln funtów w 33 oddziałach, zaś 100. – Grupie Drift Bridge. Dealer zamykający listę podsumował swój „występ” rezultatem rzędu 135 mln funtów, na który pracowały 4 stacje dealera i 248 pracowników.

No i jeszcze dwie statystyki na koniec związane z efektywnością – roczny zysk na pracownika oraz pojedynczy salon. W obu wskaźnikach przewodzi uplasowany na 60. lokacie CEM Day. Statystyczny członek załogi dealerstwa zapewnia firmie wartość dodaną na poziomie niemal 70 tys. funtów (PBIT), przeciętna stacja – prawie 3,3 mln.

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Volvo mniej ambitne pod kątem elektryfikacji?
Redakcja
26/7/2024
Aktualności
Toyota: japońska marka z rekordem w Europie
Redakcja
25/7/2024
Aktualności
„Elektryk” Twingo poniżej 20 tys. euro. Produkcja ruszy w Słowenii
Redakcja
24/7/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.