Aktualności

Lockdown na kolejnych europejskich rynkach

Kilka dni temu Niemcy wprowadziły lockdown w związku z rosnącą liczbą zarażonych koronawirusem. Na podobny krok zdecydowały się również Francja i Wielka Brytania, ale tam obostrzenia są dużo bardziej surowe. Co to oznacza dla dealerów?

Trzy największe europejskie gospodarki postanowiły sięgnąć po ostateczny środek w walce z epidemią – lockdown. Zakres zastosowanych restrykcji jest jednak bardzo różny, a skuteczność podjętych działań może zadecydować, którą drogą podąży reszta Europy. Dla dealerów najlepszy byłby wariant niemiecki, bo decyzją rządu u naszego zachodniego sąsiada salony samochodowe pozostaną otwarte. Poszczególne państwa federalne mają prawo wdrożyć własne regulacje, ale co do zasady nie powinny one znacząco odbiegać od centralnej strategii. Z kolei nowe restrykcje wdrożone przez Berlin, związane z koniecznością zachowania dystansu społecznego – m.in. limit jednej osoby na  10 m2 w zamkniętych pomieszczeniach –  nie stanowią nadmiernego obciążenia dla sprzedawców.

Na znacznie bardziej drastyczne rozwiązanie zdecydowały się Francja oraz Wielka Brytania, gdzie salony zostały bądź zostaną zamknięte, a sprzedaż ograniczy się do usługi door-to-door. To analogiczna sytuacja do tej, z którą sprzedawcy musieli radzić sobie wiosną podczas pierwszego lockdownu. Angielscy dealerzy przekonują jednak, że byli przygotowani na taki scenariusz i zawczasu poszerzyli katalog usług dostępnych przez internet, dzięki czemu będą w stanie kontynuować swoją działalność w ograniczonym zakresie. Warto również dodać, że we Francji restrykcje nie obejmą stacji serwisowych.

Lockdown na terenie Francji i Zjednoczonego Królestwa potrwa około miesiąca, do początku grudnia, przynajmniej według wstępnych założeń tamtejszych rządów.

Zdjęcie: Flickr, harry_nl

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
Zobacz również
Aktualności
Listopad na plusie… Na razie
Redakcja
24/11/2020
Aktualności
Spadek na koniec, lepiej w 2021?
Redakcja
24/11/2020
Aktualności sponsorowany
Efektywność w ASO – jak ją zwiększyć?
Redakcja
20/11/2020
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.