Aktualności

Mercedes rozpoczął sprzedaż eVito i eSprintera

Na początku lipca ruszyła w Polsce sprzedaż dwóch elektrycznych pojazdów dostawczych marki Mercedes – eVito i eSprintera. Auta spełniają wymagania niezbędne do uzyskania dofinansowania w ramach rządowego programu „eVan”.

Mercedes-Benz eSprinter, Mercedes-Benz eVito

Mercedes-Benz eSprinter, Mercedes-Benz eVito

Oba samochody wpisują się w strategię „eDrive@vans”, w ramach której wszystkie modele pojazdów dostawczych Mercedesa mają być dostępne w wersji przyjaznej dla środowiska. eVito zadebiutował jesienią 2018 r. Auto posiada baterię o mocy 41 kWh i jest w stanie jednorazowo pokonać do 150 km. Podobnym zasięgiem dysponuje eSprinter, który pojawił się na rynku kilka miesięcy później. Cena modelu eVito zaczyna się od 189 tys. złotych. Zakup nowego eSprintera to z kolei koszt 233 tys. złotych.

Producent zwraca uwagę, że oba samochody mogą skorzystać z dopłat finansowanych przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach projektu eVan. Przypomnijmy, że wysokość dofinansowania obejmuje w przypadku dostawczaków do 30 proc. kosztów kwalifikowanych, ale nie może przekroczyć 70 tys. zł (inaczej niż w osobówkach nie ma tu za to górnej granicy ceny pojazdu, który może zostać objęty wsparciem). Nabór wniosków rozpoczął się 26 czerwca i potrwa do końca lipca tego roku (lub do wyczerpania środków).

Co ciekawe, Mercedes-Benz Polska wraz z Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych i partnerami przeprowadził badanie, którego wyniki mają dowodzić, że po uwzględnieniu rządowych dopłat całkowite koszty użytkowania elektrycznych wersji aut dostawczych zrównają się już po 1-2 latach z pojazdami z tradycyjnym napędem.

Zdjęcie: Media Daimler

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
„Elektryki” problemem dla firm leasingowych
Redakcja
23/2/2024
Aktualności
Pick-upy ze wzrostem sprzedaży w Europie
Redakcja
21/2/2024
Aktualności
Europa wita rok 2024 wzrostami
Redakcja
20/2/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.