MG wprowadzi latem benzynowo-elektryczną wersję MG3, która będzie rywalizowała z Toyotą Yaris i Renault Clio E-Tech. W 2023 r. oba samochody odpowiedziały łącznie za 86 proc. całkowitej sprzedaży aut hybrydowych segmentu B. Możliwe jednak, że na rynku mocno zamiesza niedługo model wspomnianego hybrydowego MG3, który będzie kosztował poniżej 20 tys. euro, czyli wyraźnie mniej niż ceny początkowe Yarisa (24 450 euro) i Clio (23 800 euro) we Francji, która jest kluczowym rynkiem zbytu hybryd.
Yaris był numerem jeden i sprzedał się w ub.r. w liczbie 127 947 egz., Clio uplasowało się zaś na drugim miejscu (43 349 egz.), a trzecią pozycję zajęła Honda Jazz (16 296 egz.) – wynika z danych Dataforce. Jak wskazuje Automotive News, jedynymi innymi hybrydami segmentu B dostępnymi w Europie są Mitsubishi Colt i Mazda2. W 2023 r. sprzedało się łącznie na Starym Kontynencie 200 287 szt. małowymiarowych hybryd.
MG powalczy z konkurencją nie tylko pod kątem ceny, ale i wydajności. MG3 wyposażony jest w silnik elektryczny o mocy 75 kW (Yaris – 59 kW, Clio – 36 kW). Producent podaje, że moc MG3, z uwzględnieniem silnika spalinowego, wynosi 192 KM. Clio osiąga zaś 145 KM, a Yaris – 130 KM (w podstawowej wersji 116 KM).
Pedro Garcia, szef sprzedaży MG w Europie, zdradził, że MG wprowadzi ponadto hybrydowe układy napędowe do swoich kompaktowych benzynowych SUV-ów, czyli modeli ZS i HS. W ub.r. ZS był bestsellerem producenta, osiągając liczbę 90 037 sprzedanych egz., co zapewniło mu przewagę nad elektrycznym kompaktem MG4.