Aktualności

Nissan zainwestuje miliardy w elektromobilność

Nissan przedstawił właśnie projekt „Ambition 2030”, którego nadrzędnym celem ma być wzmocnienie elektromobilności koncernu.

„Ambition 2030” Nissan określił jako długofalową wizję firmy, która pozwoli zwiększyć możliwości w zakresie elektromobilności. Producent wprowadzi przede wszystkim 23 nowe niskoemisyjne auta, w tym 15 elektrycznych do 2030 r. Ma to pomóc w osiągnięciu ponad 50-proc. elektryfikacji w skali globalnej dla marek Nissan i Infiniti.

Kolejnym kamieniem milowym dla japońskiego producenta ma być uzyskanie neutralności węglowej do 2050 r. „Rola firm w zaspokajaniu potrzeb społecznych jest coraz większa. W ramach programu «Nissan Ambition 2030» będziemy dążyć do budowy nowej ery elektryfikacji, rozwijać technologie ograniczające emisję dwutlenku węgla oraz poszukiwać nowych możliwości biznesowych” – twierdzi Makoto Uchida, dyrektor generalny Nissana.

Co więcej, Japończycy na przyśpieszenie procesu elektryfikacji oraz wprowadzanie innowacji technologicznych są gotowi przeznaczyć 17,65 mld dol. w ciągu najbliższych pięciu lat. Nissan zamierza także zwiększyć m.in. udział sprzedaży aut zelektryfikowanych (akumulatorowych, jak i hybrydowych) na głównych rynkach do 2026 r.: w Europie do ponad 75 proc. sprzedaży, w Japonii do ponad 55 proc., a w Chinach do ponad 40 proc. Jeśli chodzi zaś o USA, to planem producenta jest osiągnięcie do 40 proc. sprzedaży (tylko samochodów elektrycznych) do 2030 r.

Nissan ma ponadto ambicje w dziedzinie rozwoju technologicznego. Pokazują to prace koncernu, mające na celu  produkcję akumulatorów litowo-jonowych bez użycia kobaltu, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów produkcji o 65 proc. w 2028 r. Nissanowi marzy się więc osiągnięcie równowagi kosztowej między „elektrykami” i autami benzynowymi.

Skontaktuj się z autorem
Kacper Czachor
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Chiński problem niemieckich producentów
Redakcja
14/10/2024
Aktualności
Używane po włosku: lekcja dla branży
Redakcja
10/10/2024
Aktualności
„Elektryki” pod ścianą
Redakcja
10/10/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.