Aktualności

Nowa strategia Renault pod znakiem elektrycznej rewolucji

W najnowszym komunikacie Renault deklaruje przyspieszenie polityki opartej na pojazdach elektrycznych. Koncern zapowiada niższe ceny „elektryków” w przyszłości.

Podczas konferencji eWays producent postanowił udowodnić że auto elektryczne może być tańsze od spalinowego odpowiednika. Mrzonka? Niekoniecznie. Francuski koncern chce osiągnąć pożądany rezultat w kilku etapach. Jednym z nich jest strategiczne partnerstwo z Envision AESC zawiązane do zbudowania „gigafabryki” w Douai (Francja), które wesprze produkcję nowoczesnych, konkurencyjnych cenowo i niskoemisyjnych akumulatorów od 2024 roku.

Renault nie koncentruje się jednak wyłącznie na produkcji baterii czy akumulatorów, a rdzeniem nowej strategii ma być „najbardziej ekologiczna mieszanka  na rynku europejskim w 2025 r., z ponad 65 proc. pojazdów elektrycznych i zelektryfikowanych w miksie sprzedaży i do 90 proc. pojazdów elektrycznych w miksie marek Renault w 2030 r.” ­– czytamy w komunikacie.

Twarzą „elektrycznej rewolucji” będą ikony francuskiej marki – Renault 5 i Renault „4ever”, który ma być nowym wcieleniem kultowej „czwórki”.

Własna technologia koncernu i obniżone koszty produkcji „elektryków”, mają sprawić, że nowe Renault 5 będzie kosztować zaledwie 2/3 ceny Renault ZOE.  A że najtańsza wersja ZOE kosztuje obecnie 124 900 zł, to „piątka” wedle zapowiedzi będzie do kupienia za około 80 tys. zł. Wraz z zapowiadanymi dofinansowaniami zeroemisyjnych pojazdów byłaby to cena porównywalna ze „spalinówkami”.

Od 2025 r. alians  Renault–Nissan–Mitsubishi zamierza sprzedawać 3 miliony samochodów elektrycznych rocznie.

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
BMW Group rozbudowuje sieć dealerską MINI w Polsce
Redakcja
30/7/2021
Aktualności
Branża leasingowa wraca na prostą
Redakcja
29/7/2021
Aktualności
Drożeją nowsze auta używane
Redakcja
28/7/2021
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.