Wcześniej do dealerstw przenosili się już menedżerowie z markowych central Forda, Citroena czy Toyoty. Z krajowej centrali Volkswagena wywodzi się duża część kierownictwa Grupy Cichy-Zasada. Ci, którzy zdecydowali się na taki krok, podkreślają zalety tej decyzji: rozwój kompetencji zawodowych, szybsza ścieżka decyzyjna czy możliwość autonomicznego działania.
Teraz analogiczną decyzję podjął Michał Bowsza, dotychczasowy dyrektor marki Volkswagen, a wcześniej szef Audi, który po 22 latach pracy w Kulczyk Tradex i Volkswagen Group Polska postanowił przejść do Grupy Krotoski. Dealer posiada autoryzacje marek Porsche, Audi, Volkswagen, Volkswagen Samochody Dostawcze, Skoda, Seat i prowadzi działalność operacyjną w 15 oddziałach na siedmiu rynkach w Polsce.
Od połowy 2008 r. do września 2022 r. Michał Bowsza był dyrektorem polskiego oddziału marki Audi. W tym czasie sprzedaż aut producenta z Ingolstadt wzrosła z poziomu 4 tys. do prawie 20 tys. rocznie, a udział rynkowy z 1 proc. do ponad 4. Ówczesny szef niemieckiego brandu był inicjatorem i współtwórcą programu finansowania Audi Perfect Lease, który stał się standardem i wzorem dla wielu marek. Równolegle Bowsza z sukcesem przewodził licznym projektom grupowym, m.in. wdrożeniu systemu NADIN, standaryzacji procesu sprzedaży OMD oraz zarządzania marżą Margin Insight.
Stanowisko dyrektora marki Volkswagen, które Bowsza piastował przez kilka miesięcy, od 1 marca zajmie Paweł Szuflak, menedżer z 26-letnim doświadczeniem w Grupie Volkswagen.
Rozpoczął on pracę w 1997 r. w zespole marketingu Skoda Auto Polska, zaś po 6 latach przeniósł się do Skoda Auto AS. W trakcie kariery zdobywał także doświadczenie na zagranicznych rynkach, m.in. w spółce SAIC Volkswagen w Szanghaju, gdzie pełnił funkcję dyrektora strategii dystrybucji i operacji oraz w Volkswagen Group India, w której zarządzał przez dwa lata działem sprzedaży i marketingu. W latach 2010-2012 Paweł Szuflak kierował zespołem międzynarodowej strategii sprzedaży, wraz z którym opracował i wprowadzał nową strategię dystrybucji marki Skoda, połączoną z kompleksowym przebudowaniem procesów obsługi klienta oraz zmianą logo, jak i wszystkich narzędzi zewnętrznej komunikacji.
W latach 2015-2021 Szuflak pełnił stanowisko szefa regionu Europa Zachodnia, obejmującego takie rynki, jak Francja, Włochy, Belgia, Holandia i Luksemburg. W czerwcu 2021 r. Szuflak otrzymał zadanie stworzenia, a następnie zarządzania działem optymalizacji przychodów w centrali Skody, które skutecznie zrealizował.
Personalne transfery w branży dealerskiej nie są rzadkością. Jednak przejścia ze struktur importera do dealera zdarzają się coraz częściej i jak pokazuje praktyka przynoszą korzyść zarówno dla menedżerów, jak i dealerów. Czy nadejdzie czas transferów w drugą stronę, odpowie sam rynek.