Aktualności

Od importera do dealera: Michał Bowsza u Krotoskiego

Wygląda na to, że sprawdza się model, w którym pracownik ze struktur importera przechodzi do dealera. Mamy bowiem kolejny przykład takiego transferu. Tym razem Michał Bowsza, dyrektor marki Volkswagen, przejdzie do Grupy Krotoski.

Wcześniej do dealerstw przenosili się już menedżerowie z markowych central Forda, Citroena czy Toyoty. Z krajowej centrali Volkswagena wywodzi się duża część kierownictwa Grupy Cichy-Zasada. Ci, którzy zdecydowali się na taki krok, podkreślają zalety tej decyzji: rozwój kompetencji zawodowych, szybsza ścieżka decyzyjna czy możliwość autonomicznego działania.

Teraz analogiczną decyzję podjął Michał Bowsza, dotychczasowy dyrektor marki Volkswagen, a wcześniej szef Audi, który po 22 latach pracy w Kulczyk Tradex i Volkswagen Group Polska postanowił przejść do Grupy Krotoski. Dealer posiada autoryzacje marek Porsche, Audi, Volkswagen, Volkswagen Samochody Dostawcze, Skoda, Seat i prowadzi działalność operacyjną w 15 oddziałach na siedmiu rynkach w Polsce.

Od połowy 2008 r. do września 2022 r. Michał Bowsza był dyrektorem polskiego oddziału marki Audi. W tym czasie sprzedaż aut producenta z Ingolstadt wzrosła z poziomu 4 tys. do prawie 20 tys. rocznie, a udział rynkowy z 1 proc. do ponad 4. Ówczesny szef niemieckiego brandu był inicjatorem i współtwórcą programu finansowania Audi Perfect Lease, który stał się standardem i wzorem dla wielu marek. Równolegle Bowsza z sukcesem przewodził licznym projektom grupowym, m.in. wdrożeniu systemu NADIN, standaryzacji procesu sprzedaży OMD oraz zarządzania marżą Margin Insight.

Stanowisko dyrektora marki Volkswagen, które Bowsza piastował przez kilka miesięcy, od 1 marca zajmie Paweł Szuflak, menedżer z 26-letnim doświadczeniem w Grupie Volkswagen.

Rozpoczął on pracę w 1997 r. w zespole marketingu Skoda Auto Polska, zaś po 6 latach przeniósł się do Skoda Auto AS. W trakcie kariery zdobywał także doświadczenie na zagranicznych rynkach, m.in. w spółce SAIC Volkswagen w Szanghaju, gdzie pełnił funkcję dyrektora strategii dystrybucji i operacji oraz w Volkswagen Group India, w której zarządzał przez dwa lata działem sprzedaży i marketingu. W latach 2010-2012 Paweł Szuflak kierował zespołem międzynarodowej strategii sprzedaży, wraz z którym opracował i wprowadzał nową strategię dystrybucji marki Skoda, połączoną z kompleksowym przebudowaniem procesów obsługi klienta oraz zmianą logo, jak i wszystkich narzędzi zewnętrznej komunikacji.

Paweł Szuflak obejmie funkcję dyrektora marki Volkswagen 1 marca br.

W latach 2015-2021 Szuflak pełnił stanowisko szefa regionu Europa Zachodnia, obejmującego takie rynki, jak Francja, Włochy, Belgia, Holandia i Luksemburg.  W czerwcu 2021 r. Szuflak otrzymał zadanie stworzenia, a następnie zarządzania działem optymalizacji przychodów w centrali Skody, które skutecznie zrealizował.

Personalne transfery w branży dealerskiej nie są rzadkością. Jednak przejścia ze struktur importera do dealera zdarzają się coraz częściej i jak pokazuje praktyka przynoszą korzyść zarówno dla menedżerów, jak i dealerów. Czy nadejdzie czas transferów w drugą stronę, odpowie sam rynek.

 

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Chiński problem niemieckich producentów
Redakcja
14/10/2024
Aktualności
Używane po włosku: lekcja dla branży
Redakcja
10/10/2024
Aktualności
„Elektryki” pod ścianą
Redakcja
10/10/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.