Aktualności

Otwarte okno

Pomoc ze strony firmy Sobiesław Zasada Automotive jest bardzo szeroka. Dealer wspiera technologię medyczną, która ułatwia diagnozowanie raka piersi, od lat pomaga fundacji im. Wisławy Szymborskiej, a „po godzinach” angażuje się w sadzenie drzew.

Biznesowe portfolio Grupy Zasada jest tak bogate i zróżnicowane, że pewnie nawet jej założyciel, Sobiesław Zasada, traci już powoli rachubę. Salony samochodowe, budownictwo mieszkaniowe, odzież sportowa, centrum narciarstwa i sportów letnich czy własny ośrodek zdrowia to tylko część tego, czym zajmuje się jedna z największych grup kapitałowych w Polsce. Grupa jest też otwarta na liczne działania pomocowe, co uwidacznia m.in. postawa spółki Sobiesław Zasada Automotive.

BADANIE W GALERII HANDLOWEJ

Dealer włączył się niedawno we wsparcie krakowskiego start-upu Ailis, który stworzył urządzenie o tej samej nazwie. Ailis, poprzez wykorzystanie sztucznej inteligencji i sieci neuronowych, pozwala na wczesne wykrywanie raka piersi. Za tym, że krakowska technologia ma szansę na sukces, przemawia kilka rzeczy. Po pierwsze, samo badanie odbywa się bezdotykowo i bezboleśnie, bez kompresji i szkodliwego promieniowania. Po drugie, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby przyrząd stanął choćby w centrach handlowych, a nie tylko w placówkach medycznych. Ailis ma zresztą do pomocy cyfrowego awatara – wirtualnego asystenta, który omówi z pacjentką wynik badania. Na jego przeprowadzenie wystarczą zaledwie cztery minuty, a po upływie 10 pacjentka otrzyma rezultat (Ailis nie tylko wykrywa wczesne oznaki raka piersi, ale podaje też, jak duże jest prawdopodobieństwo zachorowania w przyszłości). Wreszcie, po trzecie, Ailis – zgodnie z zapowiedziami producenta – jest znacznie bardziej skuteczne we wczesnym wykrywaniu zmian nowotworowych niż popularna mammografia. Badania przedkliniczne przeprowadzone na grupie blisko 200 kobiet wskazują na 94- proc. czułość tej metody badawczej.

Jaką cegiełkę dokłada do start-upu Sobiesław Zasada Automotive? Z jednej strony dealer włączył się w edukację na temat profilaktyki prozdrowotnej, a z drugiej użycza start-upowi Mercedesa GLS, który zapewnia m.in. bezpieczny transport podzespołów do badań. Dealer ma w planach zorganizowanie cyklu spotkań z klientkami salonu, w trakcie którego przekaże im informacje na temat samobadania piersi i technologii krakowskiej firmy. „Jako wielooddziałowy dealer z przyjemnością wspieramy projekt Ailis, którego technologia może uratować życie wielu kobiet. Rak piersi nie patrzy bowiem na wiek czy status społeczny – niszczy plany na przyszłość, odbierając kobietom szansę, by mogły podążać za swoimi marzeniami. Mamy nadzieję, że dzięki technologii Ailis to się wkrótce zmieni” – twierdzi Barbara Bednarczyk, szefowa marketingu w Sobiesław Zasada Automotive. Badania kliniczne obejmą łącznie ponad tysiąc kobiet w Polsce (także klientki i pracownice dealerstwa) i będą przeprowadzane w Krakowie oraz Gdańsku we współpracy ze szpitalami uniwersyteckimi.

Pomoc dealera polega m.in. na użyczeniu start-upowi odpowiedzialnemu za Ailis modelu
Mercedes GLS

SZYMBORSKA WIECZNIE ŻYWA

To jedno z ostatnich przedsięwzięć, w które zaangażował się dealer. Ale firma już od 9 lat wspiera też fundację im. Wisławy Szymborskiej, która została założona w kwietniu 2012 r. (na mocy testamentu pozostawionego przez noblistkę). Fundacja stawia na opiekę nad dorobkiem literackim poetki, a poza tym popularyzuje rodzimą kulturę czy czytelnictwo, pomaga pisarzom i tłumaczom w trudnej sytuacji materialnej oraz organizuje m.in. coroczny konkurs im. Szymborskiej na najlepszy tom poetycki (wydany po polsku lub przełożony na język polski). Poza samą statuetką zwycięzca otrzymuje nagrodę pieniężną. – W tym roku będzie to 100 tys. zł, choć przewidziane są też cztery nagrody pocieszenia – po 8 tys. zł – przybliża Andrzej Mokrzycki, dyrektor marketingu w Sobiesław Zasada Automotive. Przedsiębiorstwo dorzuca się do puli nagród, a także rokrocznie udostępnia fundacji auto marki Mercedes-Benz.

Wsparcie ze strony dealera ma dziś tym bardziej symboliczne znaczenie, że 2023 r. został ogłoszony przez Senat RP rokiem Wisławy Szymborskiej, której setna rocznica urodzin przypada 2 lipca tego roku. Z tej okazji Wydawnictwo Znak wydało książkę ze wszystkimi wierszami poetki, zaś krakowskie władze w dniu urodzin autorki otworzą park jej imienia przy ul. Karmelickiej. Pomaganie fundacji o takim, a nie innym profilu to już kolejna rzecz, która uwidacznia, jak szeroko otwarte „okno na świat” ma dealer, którego produkty – samochody – nie mają przecież żadnego związku z poezją, a pasjonaci wierszy nie są tu grupą docelową (choć zdarzyło się, że firma przy okazji wydawania aut wręczała klientom nagrania z utworami autorki „Nic dwa razy”).

SZAŁ SADZENIA DRZEW

Od wiosny 2022 r. dealer angażuje się dodatkowo w sadzenie drzew – ma już ich na swoim koncie ponad 600 (a kolejne czekają w kolejce). „To bardzo ważny aspekt ochrony środowiska – zwiększanie powierzchni lasów przyczynia się m.in. do ograniczania klimatycznych, oczyszczania powietrza, oszczędzania wody oraz ma wiele innych zbawiennych korzyści dla planety” – czytamy na stronie Sobiesław Zasada Automotive.

Dealer posadził już 600 drzew

Mechanizm jest następujący: każdy klient, który kupuje nowe auto w salonie dealera, przyczynia się do posadzenia jednego drzewa. Firma wykupuje daną liczbę drzew w serwisie Posadzimy. pl, który zajmuje się sadzeniem (koordynowanym przez lokalne nadleśnictwo). – Nasze drzewa były sadzone m.in. w województwach dolnośląskim, śląskim i mazowieckim – opisuje Monika Urbańska-Dudzic, specjalista ds. marketingu w Sobiesław Zasada Automotive. Co więcej, pracownicy dealera w ostatnim czasie samodzielnie sadzili drzewa na Podkarpaciu. Przedsiębiorstwo ma dodatkowo w planie posadzenie drzew na własnej działce, już po przygotowaniu nowej inwestycji. – Sadząc 600 drzew, posadziliśmy już 700 m² lasu – zauważa nasza rozmówczyni.

Firma Sobiesław Zasada Automotive, w ramach ograniczenia zużycia papieru, zrezygnowała zresztą z wręczania klientom certyfikatów, które mówiły, że dana osoba „posadziła” drzewo. Ale klienci dealera i tak wiedzą o tym, że mają szansę na poprawę krajowego drzewostanu, bo firma informuje o akcjach sadzenia drzew na swojej witrynie oraz w mediach społecznościowych. – Dążymy do tego, by liczba drzew sukcesywnie się zwiększała. Będziemy je sadzić zarówno poprzez serwis Posadzimy.pl, jak i samodzielnie. Pracownicy, gdy usłyszeli, że chcemy sami posadzić drzewa, bardzo chętnie się w to włączyli – przekonuje Urbańska-Dudzic.

Ailis to innowacyjne urządzenie dające szansę na szybsze i prostsze diagnozowanie
raka piersi

Sprzęt do wykrywania raka piersi, Fundacja im. Wisławy Szymborskiej, sadzenie drzew – rzeczy tak różne od siebie przyciągnęły uwagę wielooddziałowego dealera, który pewnie jeszcze nieraz pozytywnie nas zaskoczy, pokazując, jak szeroko jest otwarte jego „okno na świat”.

Skontaktuj się z autorem
Piotr Burakowski
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Volvo mniej ambitne pod kątem elektryfikacji?
Redakcja
26/7/2024
Aktualności
Toyota: japońska marka z rekordem w Europie
Redakcja
25/7/2024
Aktualności
„Elektryk” Twingo poniżej 20 tys. euro. Produkcja ruszy w Słowenii
Redakcja
24/7/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.