Aktualności

Peugeot wraca do korzeni

Minęły ledwie dwa miesiące 2021 r., a już po raz trzeci informujemy o zmianach w identyfikacji wizualnej w branży motoryzacyjnej. Tym razem padło na Peugeota. Francuska marka zaprezentowała logotyp, który nawiązuje do lat 60. poprzedniego wieku.

O tej zmianie mówiło się już od pewnego czasu, dlatego informacja o wprowadzeniu nowego-starego logotypu nie jest wielkim zaskoczeniem. Nie jest zaskoczeniem również kształt firmowego znaczka, chociaż transformacji uległo w zasadzie wszystko. Zniknął charakterystyczny sygnet, z którym marka utożsamiała się, z przerwami, od 1948 r. (ostatnia „aktualizacja” nastąpiła w 2010 r.), powróciła za to tarcza z głową lwa. Dlaczego piszę „powróciła”? Ponieważ podobny logotyp widniał na autach Peugeota w latach 1960-1975. Oczywiście nowy projekt różni się od tego sprzed 6 dekad – przede wszystkim wpisuje się w ostatni trend związany z dostosowywaniem się do komunikacji online, czyli stawianiem na czarno-białą kolorystykę i efekt dwuwymiarowości.

Przedstawiciele brandu wskazują, że takie rozwiązanie nadaje marce ponadczasowy charakter – to nawiązanie do liczącej ponad 200 lat historii firmy, a zarazem nowe otwarcie u progu kolejnej dekady. Pierwszym modelem opatrzonym nowym logotypem będzie Peugeot 308, który zadebiutuje 18 marca.

Rebranding francuskiej marki jest kontynuacją popularnego ostatnio trendu do odświeżania firmowych logotypów. Dość powiedzieć, że już w bieżącym roku Peugeota „uprzedziły” Dacia, Kia oraz General Motors, a w okresie ostatnich dwóch lat transformacje przeprowadziły m.in. Volkswagen, BMW, Nissan czy Toyota. Pozostaje zadać pytania: kto następny? I ile zmiana wizerunku będzie kosztować dealerów?

Więcej o transformacji identyfikacji wizualnej w branży motoryzacyjnej w nadchodzącym numerze „Dealera”. Zapraszamy również do przeczytania o ostatnich działaniach Kii (link) oraz GM (link) w ramach rebrandingu.

Skontaktuj się z autorem
Artur Białek
dziennikarz miesięcznika "Dealer"
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Rynek „elektryków” – mniej Europy, więcej Chin
Redakcja
23/4/2024
Aktualności
Toyota ze wzrostem w I kw.
Redakcja
19/4/2024
Aktualności
Pierwszy spadek w 2024 r.
Redakcja
18/4/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.