Aktualności

Renault oskarżone o stosowanie niedozwolonego oprogramowania

Francuski koncern został oskarżony o instalowanie w swoich pojazdach oprogramowania do wykrywania i zniekształcania tzw. faz homologacji. To pokłosie śledztwa prowadzonego od 2017 r.

Od wybuchu afery Dieselgate minęło już sześć lat, ale jej konsekwencje branża motoryzacyjna odczuwa do dziś. Ledwie kilka dni temu świat obiegła informacja, że Volkswagen uzyska rekompensatę za całą sprawę od Martina Winterkorna, który szefował niemieckiemu koncernowi w latach 2007-2015. Mówi się o zadośćuczynieniu w wysokości 11,2 mln euro.

Ale historia Dieselgate nie kończy się na Volkswagenie. Po 2015 r. nastąpił okres wzmożonych kontroli w branży motoryzacyjnej. Kontroli, którym poddano również inne marki samochodowe w Europie. Francuskie ministerstwo gospodarki i finansów poprosiło o zbadanie silników z napędem Diesla wśród krajowych producentów. Wyniki badania miały wykazać, że auta marki Renault były wyposażone w oprogramowanie służące do wykrywania i zniekształcania faz homologacji, odpowiedzialnych za pomiar emisji zanieczyszczeń.

Śledztwo w sprawie podwyższonej emisji tlenków azotu jest prowadzone od 2017 r. i dotyczy modeli z roczników 2009-2011 i 2013-2017. Renault będzie musiało wpłacić kaucję w wysokości 20 mln euro, a do tego zapewnić kolejne 60 mln gwarancji bankowej na pokrycie ewentualnych szkód.

Z oskarżeniami nie zgadzają się jednak przedstawiciele koncernu, którzy zapewniają, że do oszustw nie doszło, a samochody producenta spełniały krajowe oraz unijne przepisy. „Renault nikogo nie oszukało. Casus Volkswagena nas nie dotyczy. Nie mamy żadnych fałszywych urządzeń w naszych pojazdach i nigdy nie mieliśmy” – przekazał Gilles Le Borgne, szef inżynierii Renault.

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Rynek „elektryków” – mniej Europy, więcej Chin
Redakcja
23/4/2024
Aktualności
Toyota ze wzrostem w I kw.
Redakcja
19/4/2024
Aktualności
Pierwszy spadek w 2024 r.
Redakcja
18/4/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.