Aktualności

„Renolucji” ciąg dalszy

Renault kontynuuje transformację. Producent przedstawił nowe logo, a do tego podjął decyzję o rezygnacji z dalszego rozwoju diesli.

To kolejny element firmowej strategii zwanej „Renolucją”, którą Renault przedstawiło w połowie stycznia. Ojcem transformacji jest Luca de Meo, dyrektor generalny Renault, który na początku roku podkreślał, że koncern musi zrezygnować z wysokich wolumenów sprzedaży na rzecz poprawy rentowności, wzbogacić firmową ofertę oraz wykonać kolejny krok na drodze do celu, jakim jest elektromobilność.

O tym, że Renault obietnice traktuje poważnie, możemy przekonać się dziś. Producent potwierdził bowiem, że obecna generacja diesli będzie ostatnią w portfolio firmy, zaś kolejnym etapem rozwoju będą rozwiązania elektryczne oraz hybrydy plug-in. Szef Renault dodał zarazem, że koncern dostosuje istniejące napędy do aktualnych norm emisji spalin, co oznacza, że prawdopodobnie będą one służyły do momentu wejścia w życie normy Euro 7, a to z kolei może nastąpić w 2025 r.

O zakresie metamorfozy francuskiego producenta świadczy również zmiana logo. Koncern zdecydował się wpasować we współczesne trendy marketingowe i zrezygnował z żółto-czarnego logotypu na rzecz formy w jednym kolorze ze zmienioną czcionką. Logo pojawiło się już w mediach społecznościowych  i w innych kanałach komunikacyjnych firmy.

Przypomnijmy, że w ostatnich miesiącach producent dokonał rebrandingu swoich najważniejszych marek, czyli Renault i Dacii. Zmieniony dwuwymiarowy romb francuskiej marki mogliśmy po raz pierwszy zobaczyć na prototypowym modelu Renault 5. Do 2024 r. nowy znak pojawi się w całej gamie Renault. Jeszcze większą transformację przeszła Dacia – futurystyczny symbol na masce Bigstera jest zupełnie inny od loga, do którego przyzwyczaiła nas rumuńska marka.

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
800 mln zł na infrastrukturę ładowania?
Redakcja
6/5/2021
Aktualności
Duże wzrosty w kwietniu
Redakcja
5/5/2021
Aktualności
Zielone światło dla Fiata i Jeepa w Tychach
Redakcja
4/5/2021
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.