Zakład produkcyjny dostosowano do produkcji nowych silników spalinowych Smartstream oraz hybrydowych układów napędowych. To odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na auta niskoemisyjne i chęć zwiększenia mocy przerobowych fabryki. Po modernizacji zakład w Żylinie stanie się światowym liderem w produkcji napędów hybrydowych (HEV). Dzięki przebudowie kompleksu przedstawiciele firmy będą mogli skupić się na wytwarzaniu silników benzynowych o wysokiej wydajności, ograniczonej pojemności i dostosowanych do procesu hybrydyzacji. Według informacji importera zastosowanie najnowszej technologii Smartstream zredukuje poziom spalania paliwa podczas jazdy nawet o 8 proc. przy jednoczesnym wzroście mocy jednostek napędowych.
Konstrukcja bardziej wydajnych jednostek benzynowych jest jednym ze sposobów radzenia sobie z unijnymi wymogami w zakresie emisji CO2 i innych szkodliwych substancji. I chociaż w dobie „elektryków” i hybryd plug-in mało kto o tym pamięta, na takim rozwiązaniu wydatnie skorzystało PSA, jeden z liderów w wyścigu o redukcję emisji. Dla szefostwa Kii produkcja wydajnych i kompatybilnych jednostek jest jednym z głównych pomostów w drodze do elektromobilności – „Obecnie już ponad jedna czwarta samochodów, które Kia sprzedaje w Europie, jest w jakiejś formie zelektryfikowana. W nadchodzących latach liczba ta będzie stale rosła. Nowe silniki charakteryzują się jeszcze większą wydajnością niż stosowane dotychczas, a dzięki łatwej integracji z hybrydowymi układami napędowymi umożliwiają szybsze przejście do „zelektryfikowanej ery” – informował Emilio Herrera, dyrektor operacyjny Kia Motors w Europie.
Rozwiązania wdrożone w słowackim zakładzie mają wpisywać się w firmową strategię marki, która zakłada opracowanie szerokiej i zrównoważonej gamy układów napędowych – spalinowych, hybrydowych oraz elektrycznych – aby dotrzeć do możliwie zróżnicowanego grona nabywców.
Zdjęcia: Kia