Aktualności

Sobiesław Zasada Automotive wspiera innowacyjną profilaktykę raka piersi

Sobiesław Zasada Automotive, dealer marki Mercedes, został partnerem krakowskiego startupu AILIS, który stworzył unikalny na skalę światową system wczesnego wykrywania raka piersi. Badania kliniczne wykorzystujące tę technologię badań rozpoczną się w drugim kwartale br. i obejmą ponad tysiąc kobiet w Polsce.

Metoda Ailis ma być znacznie skuteczniejsza we wczesnym wykrywaniu zmian nowotworowych niż najczęściej stosowana mammografia. Badania przedkliniczne przeprowadzone na grupie blisko 200 kobiet wykazały 94-proc. czułość zastosowanej metody badawczej. Oznacza to, że jest ona bardzo skuteczna w wykrywaniu anomalii, jakie zachodzą w tkankach, gdy zaczyna rozwijać się nowotwór.

System wykorzystuje sztuczną inteligencję i sieci neuronowe. Zastosowana technologia pozwala wykonać badanie obrazowe w sposób bezdotykowy i bezbolesny, bez kompresji i szkodliwego promieniowania. Ailis wykrywa wczesne oznaki raka piersi, ale także szacuje prawdopodobieństwo zachorowania na ten nowotwór w przyszłości. Dzięki wysokiemu poziomowi automatyzacji procedur, standaryzacji oraz stworzeniu odpowiednich warunków do badania system może z powodzeniem funkcjonować poza strukturami opieki zdrowotnej, na przykład w centrach handlowych.

System został zaprojektowany tak, aby zminimalizować liczbę kadry medycznej potrzebnej do jego obsługi. Wyposażono go w cyfrowy awatar – wirtualnego asystenta, który omówi z pacjentką wynik badania i poinformuje o ryzyku zachorowania. Ailis wykonuje badanie piersi w zaledwie 4 minuty, a wynik pojawia się w mobilnej aplikacji już po 10 minutach.

Firma Sobiesław Zasada Automotive w ramach partnerstwa z Ailis zaangażuje się w edukację i profilaktykę prozdrowotną oraz użyczy na potrzeby badań klinicznych samochód: model GLS. Auto będzie służyło kobietom chcącym wziąć udział w badaniu i lekarzom, zapewni także bezpieczny transport podzespołów do badań. W ramach współpracy z krakowskim startupem dealer zorganizuje też cykl spotkań z kobietami – klientkami Mercedesa, podczas których przekaże informacje na temat samobadania piersi oraz najnowszej technologii.

– Jako wielooddziałowy dealer z przyjemnością wspieramy projekt Ailis, którego technologia może uratować życie wielu kobiet. Rak piersi nie patrzy bowiem na wiek czy status społeczny – niszczy plany na przyszłość wielu kobiet, odbierając im szansę na to, by mogły podążać za swoimi marzeniami i je realizować. Mamy nadzieję, że dzięki technologii Ailis to się wkrótce zmieni – mówi Barbara Bednarczyk, szefowa marketingu Mercedes-Benz Sobiesław Zasada Automotive. I dodaje: – Czujemy się społecznie odpowiedzialni i dlatego chcemy wpierać nowe technologie, które mogą uratować coś, co mamy najcenniejszego – życie.

Badania kliniczne obejmą w sumie ponad tysiąc kobiet w Polsce – w tym klientki i pracownice dealerstwa – i będą przeprowadzane w Krakowie oraz Gdańsku we współpracy ze szpitalami uniwersyteckimi.

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Wynajem długoterminowy ze wzrostem w I kw.
Redakcja
25/4/2024
Aktualności
Nowy format Renault
Redakcja
24/4/2024
Aktualności
Rynek „elektryków” – mniej Europy, więcej Chin
Redakcja
23/4/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.