Popularność japońskiej marki nikogo już w Polsce nie dziwi. Mimo to szczególne zainteresowanie kompaktowym Proace City jest warte uwagi. W pierwszym półroczu 2020 r. na terenie całej Europy zarejestrowano 3 497 szt. tego pojazdu, a niemal co piąta rejestracja odbyła się w Polsce. Tylko niemiecki oddział marki odnotował porównywalny wynik, a we Francji, Włoszech i Hiszpanii zainteresowanie autem było mniejsze o 40-70 proc.
Jak sugeruje polski importer, to efekt zaangażowania Toyota Motor Poland w segment aut dostawczych, m.in. stworzenia odrębnej sieci salonów Toyota Professional, która koncentruje się na obsłudze przedsiębiorców i sprzedaży samochodów użytkowych. – Hitem okazał się nasz nowy model kompaktowy dla small businessu – Proace City, ale także wyjątkowe warunki 3-letniej gwarancji Pro z limitem przebiegu do 1 mln kilometrów. Takiego dystansu z ochroną serwisową nie zaproponował dotąd nikt w tych segmentach aut użytkowych. (…) To dzięki zespołowej pracy nawet w naznaczonym pandemią roku jesteśmy jedną z dwóch marek notujących wzrost w grupie aut dostawczych małej i średniej wielkości – powiedział Tomasz Suliga, LCV Manager Toyota Motor Poland.
W gamie Toyota Professional, oprócz Proace City, znajdują się także Proace, Proace City Verso, Proace Verso oraz Hilux.
Zdjęcie: Toyota News