Aktualności

Volkswagen zwiększy produkcję baterii

Podczas konferencji Power Day niemiecki producent przedstawił strategię rozwoju sektora elektromobilności. Koncern planuje budowę 6 fabryk o łącznej zdolności produkcyjnej na poziomie 240 GWh.

Dr. Herbert Diess, Chairman of the Board of Management of the Volkswagen Group

Przedstawiciele Volkswagena przekonują, że do 2025 r. koncern obejmie pozycję lidera w dziedzinie elektromobilności. Realizację tego planu umożliwią ambitne plany sprzedażowe – w 2021 r. producent zamierza oddać do użytku milion samochodów elektrycznych. Według wstępnych założeń kampanii Accelerate do 2030 r. udział „elektryków” w europejskiej sprzedaży wzrośnie do 70 proc. (oraz 50 proc. w przypadku Chin i Stanów Zjednoczonych).

Równolegle wobec ofensywy sprzedażowej Volkswagen będzie rozwijał działalność produkcyjną. Według informacji przekazanych podczas Power Day w ciągu najbliższej dekady Volkswagen zbuduje 6 gigafabryk, które będą w stanie wyprodukować akumulatory o łącznej pojemności 240 GWh. Pierwsze zakłady powstaną w miejscowości Skellefteå w Szwecji oraz w Salzgitter w Niemczech. Fabryka w Skellefteå rozpocznie swoją działalność w 2023 r., by stopniowo osiągnąć poziom 40 GWh rocznie. Zakład w Salzgitter zacznie wytwarzać ogniwa akumulatorowe dwa lata później. Zwiększenie mocy produkcyjnych, zdaniem przedstawicieli koncernu, przyczyni się do obniżenia kosztów produkcji – koszt akumulatorów w najtańszych autach spadnie o połowę, a w modelach wolumenowych do 30 proc. – Również w wypadku akumulatorów zamierzamy z korzyścią dla klientów wykorzystać efekt skali. Koszt akumulatorów zmniejszymy średnio do kwoty znacznie poniżej 100 euro za kilowatogodzinę. Dzięki temu elektryczne auta w końcu staną się dostępne cenowo, a elektryczny napęd będzie dominujący – stwierdził Thomas Schmall, członek zarządu Volkswagena ds. techniki.

Budowa fabryk nie wyczerpuje ambicji niemieckiego producenta, który w najbliższych latach planuje rozbudowę sieci ładowania – łącznie do 2025 r. ma powstać 18 tys. punktów szybkiego ładowania w Europie, które będą odpowiadać za jedną trzecią prognozowanego zapotrzebowania na kontynencie. Rozbudowa europejskiej sieci będzie kosztować Volkswagena 400 mln euro, a do tego planuje on podobne inwestycje w Chinach (17 tys. punktów) oraz USA (3,5 tys. punktów).

Skontaktuj się z autorem
Artur Białek
dziennikarz miesięcznika "Dealer"
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
„Elektryki” problemem dla firm leasingowych
Redakcja
23/2/2024
Aktualności
Pick-upy ze wzrostem sprzedaży w Europie
Redakcja
21/2/2024
Aktualności
Europa wita rok 2024 wzrostami
Redakcja
20/2/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.