Aktualności

W biznesie najważniejszy jest człowiek

W dobie digitalizacji procesów, wirtualnych spotkań i elektronicznych wiadomości niekiedy może nam umknąć, że podstawą każdej biznesowej współpracy są ludzie. Żaden, nawet najlepszy produkt nie jest w stanie zastąpić ich zaangażowania i chęci wzajemnej pomocy.

W marcu 2022 r. minęło 13 lat, odkąd pierwszy komis należący do programu UNIQA Used Card Dealers zakupił polisę OC ppm na samochód używany. Od tego momentu liczba partnerów biznesowych dynamicznie rośnie, przekraczając już 3 tysiące. Od 2020 r. firma systematycznie rozszerza „portfel” o autoryzowanych dealerów, zarówno aut nowych, jak i używanych. – Nasz udział w rynku ASO wynosi w tej chwili już ponad 40 proc., co pozwoliło nam uplasować się na czwartym miejscu w rankingu ubezpieczycieli aut importowanych – mówi Natalia Szafrańska- Klyszcz, dyrektor Departamentu Rozwoju Sprzedaży Dealerskiej i Leasingu w UNIQA. Na ten sukces składa się wiele elementów – szeroka i atrakcyjna oferta produktowa, narzędzia IT, rozwinięta i sprawnie działająca w terenie sieć sprzedaży oraz wyspecjalizowany zespół call center. Jednak to, co naprawdę wyróżnia firmę UNIQA na rynku to „klientocentryzm”, czyli działania nastawione na klienta i na budowanie z nim wyjątkowych relacji. Szymon Kruba, właściciel Krubagroup, autoryzowanego dealera Renault i Dacii, współpracuje z UNIQA od 2018 r. – Od początku czuliśmy profesjonalne, kompleksowe i efektywne podejście do obsługi klienta na każdym etapie. Wszyscy pracownicy, niezależnie od stanowiska, mają duże doświadczenie i wiedzę, co sprawia, że są dla nas cennym wsparciem – mówi dealer. Potwierdza to Marcin Teske, dyrektor ds. samochodów używanych w Grupie MM Cars, jednym z największych autoryzowanych dealerów w Polsce, działającym na rynku od ponad 30 lat. – Pierwszy raz zetknąłem się z ofertą firmy UNIQA dwa lata temu, gdy dołączyłem do zespołu MM Cars. Pozytywnie zaskoczyło mnie to, że w przypadku jakiegokolwiek problemu zawsze mogliśmy liczyć na pomoc zarówno naszego opiekuna, jak i osób pracujących na infolinii. Nawet jeśli finalnie nie udało się znaleźć rozwiązania, co zdarzało się niezmiernie rzadko, to czuliśmy, że po drugiej stronie są ludzie, którym rzeczywiście zależy na tym, co robią i z kim współpracują – zaznacza.

Natalia Szafrańska- Klyszcz,
UNIQA: Dajemy dealerom
możliwie najlepsze
narzędzia i produkty,
dbając jednocześnie
o ich atrakcyjność cenową

Życzliwe i po prostu ludzkie podejście do klienta charakteryzuje firmę UNIQA od samego początku. – Jednym z kluczowych elementów naszej strategii są relacje, ponieważ szczególnie dziś jest to element niezbędny do dobrej współpracy. Zdajemy sobie sprawę, że nic nie jest w stanie tego ostatniego zastąpić – mówi Szafrańska- -Klyszcz. – Przekłuwając „miękkie” aspekty współpracy na fakty, jesteśmy dumni ze skokowego rozwoju bazy partnerów dzięki rekomendacjom, które zyskujemy od zadowolonych stacji dealerskich – w ciągu roku przyjęliśmy do współpracy 200 dealerów – oraz rosnącego udziału w rankingu ubezpieczycieli aut importowanych. To pokazuje, że kompilacja produktu, systemu sprzedażowego oraz czynnika ludzkiego pozwoli nam już wkrótce uplasować się na podium towarzystw ubezpieczeniowych – dodaje.

Marcin Teske, MM Cars:
OC ppm oferowane
przez UNIQA jest
idealnie dopasowane
do naszych potrzeb.
Dzienny system
naliczania składki to dla
nas duża oszczędność

SZEROKA I WYJĄTKOWA OFERTA UNIQA

stosuje kompleksowe podejście do dealerów, z którymi współpracuje przez różne kanały dystrybucji: bezpośrednio i za pośrednictwem brokerów oraz firm leasingowych, zapewniając im szeroką i elastyczną gamę produktową. Firma kieruje ofertę zarówno do marek popularnych, jak i premium, w segmencie samochodów nowych oraz używanych. – Jesteśmy w stanie sprostać oczekiwaniom w zakresie standardowych produktów, ale również w przypadku, gdy jest duża potrzeba indywidualnego podejścia i przygotowania oferty „szytej na miarę”. Dajemy naszym klientom możliwie najlepsze narzędzia i produkty, dbając jednocześnie o ich atrakcyjność cenową – mówi Szafrańska-Klyszcz. Kompleksowość oferty jest elementem, który doceniają sami dealerzy. – Z firmą UNIQA współpracujemy na kilku poziomach, począwszy od współpracy agencyjnej, która daje możliwość wielu rozszerzeń w zakresie na przykład AC, ASS, NNW czy ubezpieczenia bagażu, przez komisowe polisy OC, aż po umowy likwidacyjne. Wart podkreślenia jest również atrakcyjny system premiowy dla dealera. Ten szeroki zakres współpracy pozwala nam sprawnie działać na wszystkich etapach sprzedaży, jak również w zakresie obsługi posprzedażowej i tym samym maksymalnie uszczelnić system obsługi klienta – podkreśla Szymon Kruba. Specjaliści z UNIQA cały czas pracują nad tym, by tworzyć dla klientów produkty wyróżniające się na rynku. Jednym z nich jest roczne OC ppm, potocznie nazywane ubezpieczeniem postojowym, które można stosować zarówno dla aut krajowych, jak i sprowadzonych z zagranicy. – Jako szef działu samochodów używanych niezwykle cenię sobie OC ppm, ponieważ jest ono moim zdaniem idealnie dopasowane do naszych potrzeb. Zryczałtowana stała stawka za polisy komisowe wyróżnia UNIQA na tle konkurencji, a dzienny system naliczania składki to dla nas duża oszczędność, bo płacimy z dołu jedynie za faktycznie wykorzystany okres ochrony, tj. liczbę dni kiedy samochód wymagał ubezpieczenia. Dodatkowo do każdej polisy dostajemy gratisowe ubezpieczenie midi ASS – zwraca uwagę Marcin Teske z MM Cars.

Szymon Kruba, Krubagroup:
Dzięki szerokiej współpracy
agencyjnej, komisowej
i likwidacyjnej z UNIQA
możemy działać na wszystkich
etapach sprzedaży
i posprzedaży, a więc
maksymalnie uszczelnić
system obsługi klienta

SPRAWNIE I BEZ POMYŁEK

Dealerzy współpracujący z UNIQA zgodnie podkreślają, że dużym ułatwieniem w codziennej pracy są dla nich również narzędzia IT, które oferuje ubezpieczyciel. – Dealerzy otrzymują od nas dostęp do aplikacji dealerskiej i sprzedażowej – agencyjnej, dzięki czemu mogą szybko i sprawnie zakupić wybrane polisy, a także mieć pełną kontrolę nad tymi procesami. Warto dodać, że obsługa programu dealerskiego jest na tyle prosta i intuicyjna, że nie wymaga od pracowników specjalnych umiejętności, licencji czy egzaminów – mówi Natalia Szafrańska-Klyszcz. W dziale samochodów używanych MM Cars, na bazie systemu UNIQA, powstał już nawet wypracowany schemat działania, który umożliwia sprawne zarządzanie. – Każdy samochód, który do nas trafia „z automatu” ma wypowiadane aktualne ubezpieczenie, a w systemie zakładana jest nowa polisa postojowa. Dzięki temumamy pełną kontrolę nad stokiem, który momentami rozrasta się nawet do 700 aut, a administrowanie nim to tytaniczna praca – tłumaczy Marcin Teske. Dealer przyznaje, że w przeszłości dochodziło do sytuacji, że któryś z pracowników coś przeoczył i w efekcie zdarzało się na przykład zapłacić za dwie różne polisy na to samo auto albo zapomnieć o ubezpieczeniu innego pojazdu na kilka dni. A to problem związany z potencjalną szkodą oraz ryzyko kary za przerwę w ubezpieczeniu w razie kontroli Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. – W tej chwili pomyłki nie mają prawa się wydarzyć. Z jednej strony system daje nam wgląd do wszystkich samochodów i ich polis, a z drugiej – wysyła powiadomienia i alerty, jeśli pracownik czegoś nie dopilnuje – dodaje.

NAJWAŻNIEJSZY JEST CZŁOWIEK

Wysoka pozycja w rankingach i dobre opinie wśród klientów to dla pracowników UNIQA nie tylko powód do zadowolenia, ale również motywacja do ciągłego rozwoju. – Wsłuchujemy się w głos naszych partnerów biznesowych i jeśli pojawia się z ich strony jakaś potrzeba, reagujemy natychmiast – mówi Natalia Szafrańska-Klyszcz. Jak dodaje, w odpowiedzi na sugestie klientów, firma pracuje obecnie nad narzędziem IT łączącym ofertę z panelu komisowego (dealerskiego) i agencyjnego. – Naszym celem jest umożliwienie zakupu wszystkich naszych polis, dealerskich i tych przeznaczonych dla klienta końcowego, w jednym portalu sprzedażowym – deklaruje. UNIQA nie jest oczywiście jedyną firmą na rynku ubezpieczeniowym, która kieruje swoją ofertę do dealerów samochodowych. Jednak skupianie uwagi na potrzebach klientów i koncentracja na dobrych relacjach z nimi stanowi „to coś”, co mocno ją wyróżnia. – Dla nas najważniejszym elementem biznesu jest człowiek i ta idea towarzyszy nam we wszystkich działaniach. Nasi klienci to doceniają – widzimy to, analizując wskaźniki sprzedażowe i jakościowe, a także odczuwamy na co dzień, gdy obdarzają nas sympatią i życzliwością – podsumowuje Szafrańska-Klyszcz. Wszystkie te elementy sprawiają, że pozycja UNIQA na rynku automotive cały czas się umacnia, a dealerzy, zachęcani przez kolegów z branży, z satysfakcją dołączają do coraz większego grona zadowolonych klientów firmy.

Kontakt: 

Natalia Szafrańska – Klyszcz,
Dyrektor Departamentu Rozwoju Sprzedaży Dealerskiej i Leasingu,
kom. (+48) 785 995 468,
email: natalia.szafranska-klyszcz@uniqa.pl

REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Fisker wypada z gry
Redakcja
29/3/2024
Aktualności
Grupa PTH importerem kolejnej chińskiej marki. „Wskrzeszenie dawnego segmentu”
Redakcja
27/3/2024
Aktualności
Podzielić się sukcesem
Redakcja
27/3/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.