Aktualności

Wielka Brytania z unijnymi normami CO2?

Wszystko wskazuje na to, że UK „zaimportuje” regulacje dotyczące emisji CO2 z Unii Europejskiej. Rząd brytyjski, pod naciskiem branży, nie zamierza bowiem tworzyć oddzielnych norm dla rynku motoryzacyjnego.

Decyzja władz Wielkiej Brytanii to konsekwencja m.in. stanowiska producentów, którzy byli przeciwni rozwiązaniom, które mogłyby „oddalić” rynek brytyjski od Europy. Według ekspertów z branży motoryzacyjnej konieczność funkcjonowania z dwoma „zestawami” regulacji – jednym dla UE, drugim dla UK – nie byłaby dla producentów ani specjalnie wygodna, ani opłacalna. Co więcej, utrzymanie wspólnego prawa w zakresie niskoemisyjności jest – jak powiedział w rozmowie z portalem Automotive News David Bailey, profesor ekonomii biznesu – „niezbędne do dalszego stymulowania popytu na samochody elektryczne”.

Wydaje się zresztą, że rząd brytyjski już na wstępie miał w tym temacie ograniczoną swobodę decyzji ze względu na umowy, które gwarantowały Irlandii Północnej możliwość pozostania przy unijnym prawodawstwie – przynajmniej w omawianym zakresie. W praktyce oznacza to, że na terenie Wielkiej Brytanii najprawdopodobniej będą obowiązywały takie same limity, kary i założenia w zakresie emisji CO2, jak w całej Unii. Mowa tu także o normach ustalonych na kolejne lata, czyli zmniejszenie emisji CO2 o 15 proc. do 2025 r. oraz o 37,5 proc. – do roku 2030.

Zdjęcie: Wikimedia, Maurice

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
MG Motor Europe przeciwne unijnym cłom. „Protekcjonistyczne praktyki handlowe”
Redakcja
17/6/2024
Aktualności
Toyota Romanowski z trzecim Lexusem
Redakcja
13/6/2024
Aktualności
Komisja Europejska zadecydowała. Nowe cła mogą sięgnąć 50 proc.
Redakcja
12/6/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.