Aktualności

Wizyta w salonie ważna dla klientów

Volkswagen Financial Services przedstawił wyniki badania „Portfele Polaków pod lupą”. Rezultaty ankiety wskazują na rosnące zainteresowanie sprzedażą w internecie, ale dealerzy nie mają powodów do zmartwień – większość respondentów nadal nie wyobraża sobie kupna auta bez wizyty w salonie.

Druga edycja badania „Portfele Polaków pod lupą” ponownie skupiła się na planach zakupowych nad Wisłą. VFWS mówi o dużym zapotrzebowaniu na pojazdy używane – aż 57 proc. uczestników ankiety zadeklarowała chęć nabycia pojazdu z rynku wtórnego jeszcze w tym roku. Klienci szukają głównie młodych używanych aut (48 proc. ogółu odpowiedzi), ale popularnością cieszy się również przedział od 5 do 10 lat (42 proc.). Podstawowym kryterium w przypadku wyboru „używki” pozostaje cena, ale część osób zwróciła ponadto uwagę na pewną historię oraz źródło pochodzenia pojazdu.

Twórcy badania poruszyli także temat elektromobilności. Wyniki ankiety sugerują, że w 2022 r. na wybór „elektryka” zdecyduje się 5 proc. kupujących. Nadal niedużo, ale jest to wynik o 2 pkt. proc. wyższy od ubiegłorocznego. Pierwszym wyborem kierowców pozostaje oczywiście napęd benzynowy (54 proc. – wzrost o 2 pkt. proc.), znacznie ciekawsza jest jednak rywalizacja o „srebrny medal”, w której diesel musiał uznać wyższość pojazdów hybrydowych (17 vs. 21 proc.).

W przypadku nowych aut widać wzrost zainteresowania droższymi samochodami. Zwiększyła się liczba chętnych na pojazdy z przedziału cenowego 100-150 tys. oraz te za ponad 200 tys. zł. Ciekawe, na ile jednak popularność droższych modeli wynika z zamożności społeczeństwa, a w jakim stopniu jest po prostu naturalną reakcją na inflację i problemy podażowe.

Na koniec twórcy ankiety zapytali badanych o zakupy w sieci. Chociaż zainteresowanie takim modelem sprzedaży powoli wzrasta (z 24 do 29 proc.), zdecydowana większość respondentów cały czas podkreśla znaczenie salonu dealerskiego w całym procesie – możliwość obejrzenia samochodu na żywo i odbycia jazdy próbnej.

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Fisker wypada z gry
Redakcja
29/3/2024
Aktualności
Grupa PTH importerem kolejnej chińskiej marki. „Wskrzeszenie dawnego segmentu”
Redakcja
27/3/2024
Aktualności
Podzielić się sukcesem
Redakcja
27/3/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.