Christian Haririan, który nadzorował obecność niemieckiej marki premium nad Wisłą od września 2020 r., przeniesie się do Azji, gdzie będzie zarządzał działaniami brandu na rynkach Bliskiego Wschodu. W ciągu ostatnich lat ustępujący dyrektor przyczynił się do wzmocnienia pozycji BMW w Polsce, rozbudowując sieć dealerską oraz zwiększając sprzedaż – w 2023 r. z salonów marki wyjechało łącznie 23 225 samochodów osobowych, co przełożyło się na siódmą pozycję w zestawieniu najpopularniejszych producentów.
Christiana Haririana na stanowisku dyrektora generalnego BMW Group Polska zastąpi Alexander Baraka, który poprzednie lata spędził w Tajlandii, jako prezes tamtejszej filii marki. Nowy szef jest związany z grupą BMW od 2005 roku. W tym okresie zdobywał doświadczenie na rynkach całego świata m.in. w Niemczech, Hiszpanii oraz RPA.
W rejonie Afryki Południowej oraz Subsaharyjskiej pełnił funkcję nadzorczą jako dyrektor generalny BMW Motorrad, by następnie awansować w roku 2017 do „rangi” dyrektora generalnego ds. zarządzania marką BMW i usług marketingowych w tym regionie. Od 2019 r. związany z Tajlandią, gdzie pod jego przewodnictwem przez kolejne cztery lata niemiecki brand każdorazowo zajmował czołowe miejsce w lokalnym segmencie premium.
Alexander Baraka stanie przed niełatwym zadaniem związanym z elektryfikacją marki w warunkach niepewnego popytu, przy jednoczesnym utrzymaniu atrakcyjnej oferty w przypadku tradycyjnych napędów. Można się również spodziewać, że nowy dyrektor BMW Group Polska będzie dążył do odzyskania prymatu w kategorii pojazdów z wyższej półki, który BMW utraciło w ostatnim czasie na rzecz Audi.
Fot. press.bmwgroup