Prezentacja firmy

Myjnia też potrafi zarabiać

Efektywnie prowadzona myjnia to droga nie tylko do sprawniejszego funkcjonowania stacji dealerskiej. To także szansa na dodatkowe przychody – przekonuje Krzysztof Białousz, prezes firmy Carsan Solutions, specjalizującej się w nowoczesnym zarządzaniu dealerskimi myjniami.

Myjnia jest nieodłącznym ogniwem każdego dealerstwa. Obsługuje wszystkie samochodowe działy: auta nowe, używane, serwis mechaniczny oraz blacharnię-lakiernię. Choć pełni bardzo ważną funkcję – przygotowuje przecież auta do sprzedaży i do wydania, zajmuje się myciem pojazdów po usługach serwisowych, stanowi więc w sprzedaży i usługach swoistą kropkę nad i, a tym samym pracuje na wizytówkę dealera – nierzadko nie poświęca się jej wystarczającej uwagi. Do tego utrudnieniem w jej funkcjonowaniu są często braki kadrowe i duża rotacja pracowników. – Myjnia nowoczesnego dealerstwa wymaga odpowiedniego zarządzania. Jest tu bowiem mnóstwo elementów, o które trzeba skrupulatnie zadbać. Zespół, sprzęt, „chemia”, harmonogram prac spinający kilka działów – to tylko część zasadniczych kwestii, których trzeba codziennie pilnować – wylicza Krzysztof Białousz, prezes i założyciel Carsan Solutions, firmy, która od ponad dekady współpracuje z dealerami. Na czym dokładnie polega współpraca?

Krzysztof Białousz,
prezes Carsan Solutions:
Nasza firma nie tylko
pomaga dealerom
w bieżącej obsłudze myjni,
ale także otwiera przed
nimi nowe możliwości.

Carsan Solutions wykonuje na rzecz dealera wszystkie zadania związane z funkcjonowaniem myjni. Zapewnia wykwalifikowany zespół, dostarcza niezbędne wyposażenie (urządzenia oraz produkty) oraz wykonuje prace związane z myciem aut. Oprócz podstawowych „opcji” firma oferuje też usługi detailingowe, dzięki czemu dealer może włączyć do swojego portfolio nowe, poszukiwane dziś przez klientów rozwiązania. Innymi słowy, dealer powierza myjnię specjalistom, dzięki którym działa ona efektywniej, przynosi oszczędności, a w końcowym rezultacie – dodatkowe zyski.

SPECJALIŚCI W SWOIM FACHU

Podstawą współpracy firmy Carsan Solutions z dealerami są wykwalifikowani i doświadczeni fachowcy. – Na chwilę obecną zespół Carsan składa się z ponad 200 osób. Dzięki systemowi szkoleń i perspektywom rozwoju nasi pracownicy są bardzo zaangażowani w obowiązki i nie traktują pracy jako tymczasowej – mówi prezes firmy. Carsan Solutions odpowiada za zarządzanie myjnią kompleksowo. Oznacza to m.in., że wszystkie prace wykonuje wyłącznie własnym zespołem. – Mamy pełną kontrolę nad tym, w jaki sposób, przy użyciu jakich produktów i w jakim czasie wykonywane są dane prace. Pozwala to na utrzymanie jakości na najwyższym poziomie, co jest dla nas kluczowe – wyjaśnia Krzysztof Białousz.

Firma obsługuje zarówno dealerstwa, w których funkcjonują myjnie automatyczne, jak i te z myjniami ręcznymi. W zależności od potrzeb, analizując m.in. miesięczną liczbę realizowanych usług serwisowych i wydań, dobiera odpowiednią liczbę osób niezbędnych do pracy w danej myjni. Dealer współpracujący z firmą Carsan nie musi więc martwić się o rekrutację załogi, jej szkolenie czy wdrażanie ani zastanawiać się, jak poradzić sobie z nieobecnością pracowników (np. w związku z urlopem czy zwolnieniem), bowiem w takich sytuacjach firma zapewnia zastępstwo, a tym samym ciągłość pracy. – Z kolei w przypadku większego zlecenia, na przykład gdy zjeżdża do dealera duża paczka odkupionych samochodów, albo trzeba przygotować do wydania flotę, mamy unikalną możliwość, by do realizacji tych zadań oddelegować dodatkowych pracowników.
To rozwiązanie jest bardzo korzystne dla dealera, bo standardowo musiałby on bazować na swoim stałym zespole, co wydłużyłoby czas wykonania usługi czy wręcz by ją uniemożliwiło – podkreśla Krzysztof Białousz.

A jak wygląda organizacja pracy myjni, gdy zarządza nią Carsan Solutions? W każdym zespole, niezależnie od wielkości lokalizacji, jest lider oraz jego zastępca, który czuwa nad pracą zespołu i stanowi „pomost” między myjnią a dealerem. Codzienna praca planowana jest natomiast w dostarczanym przez firmę internetowym systemie. Znajduje się tam nie tylko bieżący harmonogram prac, ale także pełna historia wszystkich zrealizowanych usług, dzięki czemu dealer otrzymuje całościowy i uporządkowany obraz funkcjonowania myjni. Dane w systemie stanowią też podstawę do wystawiania zbiorczych faktur, za pomocą których dealer rozlicza się z podwykonawcą.

KOMPLEKSOWO I EKOLOGICZNIE

Dealer współpracujący z Carsan Solutions nie musi martwić się także o potrzebny w myjni sprzęt czy „chemię”. Firma zapewnia nowe myjki ciśnieniowe, odkurzacze, maszyny polerskie itp. – i dba o ich serwis (a gdy zdarzy się nieprzewidziana awaria, jest w stanie bardzo szybko zapewnić działający sprzęt), a także dostarcza na bieżąco niezbędne akcesoria (gąbki, ściereczki, szczotki itd.) oraz środki do mycia i kosmetyki samochodowe.

Jak zaznacza Krzysztof Białousz, jego firma dobiera „chemię”, która pozwala wykonać usługi na wysokim poziomie, a przy tym jest bezpieczna zarówno dla pracowników, jak i środowiska. Kolejnym ekologicznym aspektem, na który przedsiębiorstwo zwraca uwagę w swojej działalności, jest zużycie wody. – Preferujemy mycie ręczne nie tylko dlatego, że jest bardziej dokładne, i nie wymaga istotnych inwestycji w myjnię automatyczną, a później kosztowną eksploatację, ale także właśnie z uwagi na kwestie ekologiczne, bo różnica w zużyciu wody jest ogromna. By umyć samochód ręcznie potrzeba około 60–70 litrów wody, podczas gdy myjnia automatyczna zużywa jej ponad sto kilkadziesiąt litrów. Bardzo doceniamy też to, że u wielu dealerów, u których świadczymy usługi, obieg wody jest zamknięty, więc de facto w kilkudziesięciu procentach bazujemy na oczyszczonej wodzie, a dopływ świeżej obejmuje zwykle tylko około 20–30 proc. zużycia – obrazuje Krzysztof Białousz.

SAME PLUSY

Jak już wspomniano, firma nie tylko pomaga dealerom, ale także otwiera przed nimi nowe możliwości, przede wszystkim za sprawą oferowanych klientom usług detailingowych, takich jak zabezpieczenie auta folią PPF, aplikowanie powłok ceramicznych czy usuwanie wgnieceń metodą PDR. – Na każdej usłudze, którą dosprzedajemy klientom dealera, salon ma swoją marżę. W niektórych lokalizacjach sprzedaż usług dodatkowych jest na tyle wysoka, że myjnia przestaje być kosztem, a salon wręcz na niej zarabia – mówi Białousz. Jak dodaje, ciężar sprzedaży dodatkowych usług Carsan Solutions bierze na siebie. – Bezpłatnie delegujemy do dealera doświadczonego handlowca, który oferuje dodatkowe usługi. A następnie zapewniamy specjalistów, którzy przyjeżdżają do dealera, by zrealizować zlecone prace. Dealer nie ponosi tu zatem żadnych kosztów, w tym związanych z pracownikami. Co więcej, zamiast zlecać usługi wielu różnym dostawcom, ma jednego operatora, który zajmuje się całością prac i czuwa nad ich jakościową realizacją – wskazuje korzyści Krzysztof Białousz.

Firma obsługuje dziś 33 dealerskie myjnie w kilkunastu miastach w całej Polsce: od Gdańska po Katowice czy Kraków. Co dealerzy doceniają we współpracy najbardziej? – Po pierwsze komfort, bo zdejmujemy z ich głowy cały ciężar prowadzenia myjni. Po drugie, oszczędność – zarówno czasu, jak i pieniędzy, oraz to, że zyskują nowe źródło dochodu. I wreszcie po trzecie, jakość wykonanych przez nas usług. Specjalizujemy się w myciu i detailingu aut już wiele lat. Mamy unikalne sposoby mycia pojazdów – wiemy, jak robić to w najkrótszym czasie i w jak najlepszej jakości, jesteśmy też w stanie wykonać bardzo dużą liczbę usług na bardzo małej powierzchni przeznaczonej do mycia samochodów – wymienia prezes Carsan Solutions.

W jego opinii outsourcing prac myjni to rozwiązanie atrakcyjne zarówno dla dużych firm, jak i dla mniejszych, nawet jednoobiektowych dealerów. – Mniejsze firmy w jeszcze większym stopniu borykają się bowiem z problemami kadrowymi. Nieobecność nawet jednego pracownika rzutuje często na całość prac myjni. Co więcej, mniejsze dealerstwa nie mają przecież często „mocy przerobowych”, by dosprzedawać usługi klientom. Z nami zyskują taką możliwość niemal z dnia na dzień – tłumaczy Krzysztof Białousz.

Podstawą współpracy firmy Carsan Solutions z dealerami są wykwalifikowani i doświadczeni fachowcy.

Powtórzmy: współpraca z firmą Carsan Solutions nie wymaga po stronie dealera żadnych nakładów. Wręcz przeciwnie – pozwala zaoszczędzić i zarabiać. – Od 11 lat zajmujemy się bardzo wąskim obszarem, a nasze know-how nieustannie rozwijamy. Dealer otrzymuje od nas gotowe i nowoczesne rozwiązania, na które nie musi poświęcać czasu. Jesteśmy niewidoczni dla klienta końcowego, ale dealerzy naszą pracę bardzo odczuwają i są z niej zadowoleni – podsumowuje prezes Carsan Solutions.

REKLAMA
Zobacz również
Prezentacja firmy sponsorowany
Myjnia i detailing – duet potęgujący korzyści
Redakcja
20/6/2024
Prezentacja firmy sponsorowany
Chcemy być liderem nowoczesnej mobilności
Redakcja
7/5/2024
Prezentacja firmy sponsorowany
Po swojemu: od profilu na Facebooku do wielomilionowego biznesu
Redakcja
6/5/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.