Riva to marka z już ponad 180-letnią tradycją. Od kwietnia 2024 r. brand dostępny jest w ofercie Grupy Pietrzak. Wszystko wiąże się z pasją żeglarską Bogdana Pietrzaka, założyciela i prezesa firmy. „Segment produktów premium odnotowuje w Polsce trend zwyżkowy. Rośnie grupa klientów, którzy mogą sobie pozwolić na marki z najwyższej półki w każdej kategorii. Dlatego, bazując na własnych pasjach, postanowiłem ułatwić polskiemu klientowi dostęp do wyjątkowej oferty Riva” – twierdzi Bogdan Pietrzak.
Brand został zapoczątkowany w 1842 r., gdy Pietro Riva rozpoczął budowę pierwszych łodzi na jeziorze Iseo w stoczni Sarnico. „Dziś, po ponad 180 latach doskonałości rzemieślniczej, marka nadal pozostaje synonimem elegancji i wyjątkowości w światowej klasy biznesie jachtowym” – komunikuje na swojej stronie dealer. Menadżer marki Riva uważa, że nowy produkt jest odpowiedzią na oczekiwania polskiego klienta. „Od wielu lat obserwujemy rosnące wymagania polskich klientów w zakresie jakości produktów i usług. W parze z tym idą możliwości zakupowe. W siłę rosną rodzime biznesy, z każdym rokiem powiększa się grupa polskich miliarderów, więc jest ogromny potencjał rozwojowy dla reprezentowanego przez nas rynku” – ocenia Błażej Pluta, Riva brand manager z Grupy Pietrzak.
Z kolei Mateusz Widuch, szef marketingu Grupy Pietrzak, omawia, że otwarcie się na nowy segment to naturalna konsekwencja „wieloletniej współpracy grupy z klientami zainteresowanymi ofertą motoryzacyjną z najwyższej półki” (dealer ma w swojej ofercie m.in. auta marek Ferrari, Maserati, Alpine, Pagani, Bugatti i Koenigsegg). Co ciekawe, Riva to marka, która współpracuje z Formułą 1, więc dealer zachowuje drobny akcent motoryzacyjny.
Biuro sprzedaży Riva zlokalizowane jest w Katowicach – to na jego terenie klienci mogą odbyć spotkania, ale jachty można będzie oglądać już bezpośrednio u producenta we Włoszech. Ceny jachtów zaczynają się od 333 tys. euro, a kończą na 18,9 mln euro.
Przypomnijmy, że Grupa Pietrzak, nawiązując do historii marki Alpine i oddając jej hołd, przygotowała we współpracy z włoskim studiem projektowym Zagato kolekcjonerskie auto AGTZ Twin Tail. Pojazd jest dostępny tylko w 19 egz., a jego cena zaczyna się od 650 tys. euro. Na uwagę zasługuje szczególnie koncepcja auta, które ma długie lub krótkie zakończenie tylnej części nadwozia, z możliwością podłączenia bądź odłączenia przedłużonego tyłu (co z kolei sprawia w pewnym sensie, że w jednym modelu kryją się dwa samochody).
Fot. Herbert Unterlechner / Flickr.com (CC BY-SA 2.0 DEED)