Aktualności

Ranking pracodawców sektora automotive we Francji. Stellantis pod koniec stawki, Mercedes pierwszy

Stellantis jest jednym z najgorzej ocenianych pracodawców sektora motoryzacyjnego we Francji – wynika z niezależnego badania instytutu Statista przeprowadzonego na zlecenie francuskiego dziennika „Capital”. Pierwsze miejsce zajął Mercedes-Benz.

Badanie zostało przeprowadzone na próbie 20 tys. pracowników firm sektora motoryzacyjnego we Francji, którzy pracują w przedsiębiorstwach zatrudniających ponad 500 osób na terenie kraju. Jakie pytania zadano badanym? Po pierwsze, poproszono ich o ocenę, w jakim stopniu poleciliby swojego pracodawcę znajomemu lub członkowi rodziny (w skali od 0 do 10). Po drugie, zadano im pytanie o to, czy – na podstawie wszystkiego, co wiedzą o następujących pracodawcach z ich sektora – poleciliby ich znajomemu lub członkowi rodziny (wymieniono listę firm, dając też możliwość dopisania własnego kandydata). Wyniki obliczono według wzoru, który przykładał większą wagę do pierwszego pytania. „Capital” przekonuje, że badanie było przeprowadzane całkowicie niezależnie, bez ingerowania działów HR poszczególnych firm.

Wyniki? Pierwsze miejsce przypadło Mercedesowi-Benzowi, drugie koncernowi Michelin, trzecie Continental France, czwarte BMW, a piąte Volkswagen Group. Jeśli chodzi o przedstawicieli sektora zajmującego się produkcją samochodów, to w zestawieniu mamy jeszcze Renault Trucks (7. pozycja), Toyotę (8. pozycja), Volvo Trucks (10. pozycja), Renault (15. pozycja), wspomnianego Stellantisa (17. pozycja) oraz Iveco (19. – ostatnia – pozycja).

Koncerny stoją obecnie przed dużymi wyzwaniami, zwłaszcza w obliczu trudnej sytuacji gospodarczej oraz rynkowych zmian, które odbijają się także na pracownikach. Dotyczy to również Polski. Wystarczy wspomnieć, że Stellantis zapowiedział zwolnienia grupowe w należącym do koncernu zakładzie FCA Powertrain Poland w Bielsku-Białej. „W wyniku wprowadzenia przez Komisje Europejską regulacji dotyczących emisji spalin silników spalinowych nastąpił spadek zamówień na silniki, czego konsekwencją jest konieczność zakończenia przez FCA Powertrain Poland produkcji silników TwinAir oraz ograniczenie produkcji silników GSE i SDE” – poinformowały władze zakładu w Bielsku-Białej. W fabryce pracuje około 800 pracowników, a zarząd spółki zapowiedział, że zamierza zwolnić około 300 z nich, w tym 290 odpowiedzialnych za produkcję.

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Stellantis rozstaje się z Carlosem Tavaresem. W tle brak zgody co do dalszego rozwoju firmy
Redakcja
2/12/2024
Aktualności
Europa: wzrost na koniec roku pod znakiem zapytania?
Redakcja
29/11/2024
Aktualności
Grupa Plichta z nowym salonem marek Omoda i Jaecoo
Redakcja
26/11/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.