PREZENTACJA FIRMY

Autodetailing – sposób na wyższą rentowność dealerstwa

Marża na sprzedaży samochodów to jeden z kluczowych aspektów prowadzenia dochodowego salonu. Okazuje się, że jej poziom można podnieść niemalże z dnia na dzień – poprzez włączenie do oferty i aktywną sprzedaż usług detailingowych.

Popularność autodetailingu szybko wzrasta. Polscy klienci stają się bardziej wymagający i chcą, aby ich auto jak najdłużej wyglądało jak nowe. Coraz chętniej decydują się więc na skorzystanie z usług, które podkreślą wygląd samochodu i zabezpieczą go przed uszkodzeniem. Podobnie w przypadku bieżącego użytkowania auta – w celu przywrócenia pojazdom pierwotnego blasku ich posiadacze często stawiają na specjalistyczną pielęgnację.

Trend ten potwierdza Krzysztof Białousz, prezes firmy Carsan Solutions: – Dekadę temu, gdy zaczęliśmy specjalizować się w autodetailingu, usługi te były prawie nieznane. Klient nie wiedział nawet, że można w ten sposób zabezpieczyć nowy samochód lub zauważalnie odnowić pojazd używany. Dziś użytkownik auta jest o wiele bardziej świadomy i z reguły prędzej czy później decyduje się na taką ofertę.

Jak zaznacza prezes Carsan Solutions, jest to idealna okazja na dodatkowy przychód dla dealera. – Fakt, że dealer może zaproponować usługi dla nowego auta już na etapie sprzedaży pojazdu, jest jego olbrzymią przewagą. Nabywcy aut doceniają to, że mogą załatwić wszystko w jednym miejscu. Na plus dealera działa też niewątpliwie jego renoma. Klientowi dużo łatwiej zaufać firmie obecnej na rynku motoryzacyjnym od wielu lat niż małemu studiu detailingowemu. Tego typu punktów jest siłą rzeczy coraz więcej, ale nie wiadomo do końca, jaka jest jakość ich usług i jak długo będą na rynku – przekonuje Krzysztof Białousz.

ZADBANE NOWE I UŻYWANE

Dealerzy dostrzegają potencjał detailingu i część z nich zaczyna uruchamiać w stacjach własne strefy autodetailingowe. Jednak – jak podkreśla Krzysztof Białousz – tworzenie takiego zaplecza od zera może okazać się ogromnym wyzwaniem i zająć nawet kilka lat. Jest jednak inna droga. Szybkim, zyskownym i – co ważne – bezpiecznym rozwiązaniem jest współpraca z Carsan Solutions, docenianym przez dealerów partnerem, który nie tylko kompleksowo obsługuje myjnie (zapewnia wyszkolonych specjalistów, sprzęt i zarządzanie), ale też realizuje w imieniu dealera pełen wachlarz profesjonalnych prac autodetailingowych.

Po pierwsze, firma świadczy usługi proponowane przy sprzedaży nowego auta, czyli takie, które pozwalają dłużej cieszyć się idealnym stanem pojazdu. Chodzi tu na przykład o nałożenie powłoki ceramicznej (co poprawia wygląd samochodu, a także sprawia, że mniej się on brudzi) albo zabezpieczenie auta bezbarwną folią PPF, która naklejona na samochód chroni go przed zadrapaniami, odpryskami na autostradzie czy innymi uszkodzeniami lakieru, jakie mogą przytrafić się podczas jazdy.

Po drugie, Carsan Solutions specjalizuje się w pracach, które przywracają blask samochodu w sytuacji, gdy jest on już przez jakiś czas użytkowany. – Odnawiamy karoserię, odświeżamy skórzaną czy materiałową tapicerkę oraz poprawiamy wygląd auta, choćby poprzez naprawę pojedynczych elementów, jak zszycie przetartej skóry foteli czy odzyskanie ich pierwotnego koloru. Używając odpowiednich metod i środków, potrafimy sprawić, by elementy wyposażenia pojazdu prezentowały się niemal jak nowe – mówi Krzysztof Białousz.

Krzysztof Białousz, prezes Carsan Solutions: Ostatnie lata to ciągły wzrost świadomości zalet autodetailingu

CENNA WSPÓŁPRACA

Dealer, który powierza firmie Carsan Solutions zarządzanie myjnią, może wzbogacić swoją działalność o obszerny „katalog” tego rodzaju usług. I to w zasadzie z dnia na dzień, bo firma zapewnia wszystko, co niezbędne – fachowców realizujących zlecenia, produkty i sprzęt. Co istotne, odpowiada również za samą sprzedaż autodetailingowych usług. W większych dealerstwach wyspecjalizowany handlowiec firmy Carsan Solutions „stacjonuje” w salonie i tam rozmawia z klientami, przedstawiając im dostępne rozwiązania i ofertę. W pozostałych przypadkach dosprzedaż przebiega zdalnie. – Nasi handlowcy odznaczają się bardzo dużą efektywnością. Są punkty, w których większość sprzedanych nowych samochodów wyjeżdża z salonu z nałożoną folią lub ceramiką. Z doświadczenia wiemy już, które usługi sprzedają się najlepiej w poszczególnych rodzajach salonów oraz jaki zakres cenowy jest osiągalny dla danego klienta. Co kluczowe, nie dajemy żadnych upustów w imieniu salonu, więc każda usługa sprzedawana jest na pełnej marży dla dealera – zwraca uwagę Krzysztof Białousz. Sama cena usługi, za którą płaci klient, jest z kolei najczęściej wliczana w koszt finansowania pojazdu. – Dealer otrzymuje całą kwotę od razu. Z kolei my wystawiamy dla niego co miesiąc zbiorczą fakturę z odroczonym terminem płatności – wyjaśnia prezes Carsan Solutions.

Podstawowe prace przeprowadzają pracownicy, którymi firma dysponuje w danym dealerstwie na co dzień. Natomiast bardziej zaawansowane usługi, jak na przykład aplikacja folii PPF na nowe auto, realizują wyspecjalizowani technicy, którzy przyjeżdżają do dealera wykonać określone zlecenie. – Mamy kilka ekip, które jeżdżą po Polsce i świadczą tego typu usługi. Są to prawdziwi eksperci detailingu. Znaczącą oszczędnością dla dealera jest zatem brak potrzeby utrzymywania dodatkowych etatów dla pracowników działu autodetailingu. W ramach współpracy z firmą Carsan dealer rozlicza się wyłącznie za zrealizowane usługi – zaznacza prezes Carsan Solutions. Daje to firmie dealerskiej poczucie bezpieczeństwa, że rozszerzając ofertę, nie musi samodzielnie stawiać w detailingu pierwszych kroków, tylko od razu, dzięki profesjonalistom, może wystartować z wysokiego „C”.

Obecnie każdy salon, którego myjnią zarządza Carsan, rozszerzył już usługi o autodetailing i – jak zdradza Krzysztof Białousz – wymierne korzyści z tej dosprzedaży odnotowują wszystkie stacje, bez względu na wielkość czy lokalizację. – Współpracujemy z dealerami, którzy zyskują kilkaset tysięcy złotych rocznie ze sprzedaży naszych usług. Uważam, że bez współpracy z nami dealerowi trudno byłoby osiągnąć taką marżowość. A do tego, powierzając nam usługi autodetailingowe, podobnie jak w przypadku myjni, stacja nie musi mierzyć się z wyzwaniami związanymi z zespołem czy produktami, których zapewnienie leży w 100 procentach po naszej stronie. Słowem, oferujemy model współpracy, który przynosi oszczędności i daje konkretną możliwość szybkiego i trwałego wzrostu rentowności biznesu dealera – podkreśla Białousz.

WAŻNY PARTNER W UŻYWANYCH

Kluczowym elementem współpracy dealerów z firmą Carsan jest również przygotowywanie samochodów używanych do ich sprzedaży. Ceny wewnętrzne usług dla dealera są oczywiście inne niż w przypadku zleceń realizowanych dla klienta końcowego (firma oferuje dealerom korzystne pakiety uzależnione od zakresu prac). – Przygotowanie samochodu używanego do sprzedaży to koszt kilkuset złotych, a dzięki naszym „zabiegom” dealer może sprzedać auto znacznie szybciej i za dużo większą kwotę. W takiej sytuacji zainwestowane środki odzyskuje z nawiązką – zauważa Krzysztof Białousz.

Zaletą współpracy z jego firmą jest wreszcie to, że Carsan wspomaga dealera również wtedy, gdy ten potrzebuje przygotować jednorazowo większą liczbę aut (do wykonania takiego zlecenia Carsan deleguje dodatkowy zespół).

NIE ZOSTAĆ W TYLE

– Obserwujemy, że rok do roku każdy z naszych dealerów zwiększa liczbę sprzedawanych usług detailingowych i pewne jest, że zainteresowanie klientów tego typu ofertą będzie dalej dynamicznie rosło. W niektórych markach i segmentach cenowych zabezpieczenie nowego samochodu ceramiką lub folią staje się wręcz standardem. Zatem dealer, który nie włączy do swojej działalności autodetailingu, będzie zwyczajnie tracił klienta i ważny element utrzymywania z nim relacji, bo usługi takie jak folia ochronna czy ceramika wymagają cyklicznego kontrolowania stanu powłoki u wykonawcy. A każda wizyta klienta to przecież szansa na dosprzedaż akcesoriów czy innych usług oferowanych przez salon – podsumowuje Krzysztof Białousz.

REKLAMA
Zobacz również
PREZENTACJA FIRMY sponsorowany
Wyznaczamy nowe standardy
Redakcja
22/12/2023
PREZENTACJA FIRMY sponsorowany
Wyróżnia nas innowacyjność
Redakcja
24/11/2023
PREZENTACJA FIRMY sponsorowany
Wszystkie dane w jednym miejscu
Redakcja
25/9/2023
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.