PREZENTACJA FIRMY

Wyznaczamy nowe standardy

Innowacyjne produkty i cyfrowe narzędzia PPG Refinish pozwalają warsztatom blacharsko-lakierniczym na zwiększenie produktywności i optymalizację kosztów. Automatyzacja środowiska pracy to gwarancja lepszych wyników, ale też szansa na bardzo potrzebną zmianę postrzegania zawodu lakiernika przez młode pokolenie.

Wyzwania, z którymi od lat boryka się branża lakiernicza, wymagają nowoczesnych i efektywnych rozwiązań. Najwięksi producenci i dystrybutorzy na rynku refinish od lat starają się wprowadzać na rynek produkty, które pozwalają warsztatom pracować szybciej i wydajniej. Firma PPG Refinish, światowy lider branży produktów lakierniczych, poszła krok dalej, oferując swoim partnerom nie tylko gamę produktową najwyższej jakości, ale także innowacyjne, cyfrowe rozwiązania obejmujące m.in. proces doboru pigmentu i przygotowania mieszanki kolorystycznej. – Mijający rok przyniósł oczekiwany przez przedstawicieli branży przełom w zakresie digitalizacji. W kwietniu wprowadziliśmy na europejski rynek automotive cyfrową platformę PPG LINQTM, stanowiącą „domknięcie” naszego ekosystemu tworzenia kolorów, w tym zaawansowanego, automatycznego mieszalnika PPG Moonwalk®. To nasza odpowiedź na problemy branży i wynikające z nich potrzeby właścicieli oraz załogi warsztatów – mówi Magdalena Salamucha, dyrektor zarządzająca PPG Refinish Poland, Central Europe & BUM.

PRECYZJA I OSZCZĘDNOŚĆ

Platforma PPG LINQ to system zintegrowanych cyfrowych rozwiązań, narzędzi i usług odpowiadających za poszczególne etapy prawidłowego dopasowania koloru. Jego kluczowym elementem jest nowoczesny spektrofotometr PPG DigiMatch™, dzięki któremu można precyzyjnie zmierzyć kolor lakieru na samochodzie oraz przesłać go przez WiFi do programu kolorystycznego PAINTMANAGER® XI PRO z funkcją VisualizID ™. Kolejnym krokiem w tym procesie jest funkcja cyfrowej oceny koloru poprzez PPG VisualizID™. Dzięki PPG VisualizID™ lakiernik-kolorysta już na tym wczesnym etapie jest w stanie ocenić kolor pojazdu na wirtualnej próbce 3D zwizualizowanej na ekranie urządzenia TouchMix™ Ultra o wysokiej rozdzielczości. System umożliwia ocenę zgodności koloru z wybranym wariantem pod różnego rodzaju źródłami światła przy swobodnym obracaniu wirtualną próbką 3D na ekranie. Już dziś PPG LINQ posiada ponad 70 000 dostępnych opcji wariantów kolorów i ta liczba zwiększa się każdego dnia – podkreśla Marcin Chmielewski, menedżer Centrum Szkoleniowego PPG Refinish Poland, CE & BUM.

Magdalena Salamucha:
Nowoczesny warsztat to nie tylko dobre zarobki, ale też czyste, bezpieczne i atrakcyjne środowisko pracy.

– Elementem naszego zintegrowanego ekosystemu jest również PPG Moonwalk® – automatyczny mieszalnik. Pozwala on na mieszanie pigmentów z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, czyli zapewnia precyzję i powtarzalność procesu nieosiągalną nawet dla najbardziej doświadczonych lakierników – przekonuje Marcin Chmielewski. I dodaje: – Nasze rozwiązanie wyznacza dziś trendy w biznesie związane z tym, jak powinna wyglądać praca w serwisie lakierniczym. Skomplikowany, a często także nieefektywny proces tworzenia koloru zamieniliśmy w prostą czynność ograniczającą koszty oraz czas pracownika.

Warto dodać, że w przypadku PPG LINQ przełomowa jest nie tylko sama technologia, ale też sposób jej finansowania. – Oferujemy klientom nowe podejście, mianowicie system subskrypcyjny, który można porównać do miesięcznej abonamentowej opłaty, w ramach której zapewniamy klientowi sprzęt, oprogramowanie oraz pięcioletnią obsługę serwisową. To optymalne rozwiązanie, które pozwala właścicielom warsztatów korzystać z naszego systemu, zdejmując im jednocześnie z głowy problem dużej inwestycji w sprzęt – ocenia Magdalena Salamucha.

NOWE OBLICZE LAKIERNI

Lista benefitów jakie dostarcza PPG LINQ klientom, jest znacznie dłuższa. – Na pierwszym miejscu wymieniłbym ograniczenie konieczności wykonywania tzn. natrysków próbnych i to jest fakt, który podkreślają nasi klienci. A to oznacza również redukcję zużycia materiałów lakierniczych, energii oraz – co rzadko się podkreśla – emisji CO2, która jest dziś przecież bardzo ważna. To wszystko przekłada się na rentowność warsztatów – przekonuje Marcin Chmielewski. Nowa cyfrowa technologia PPG ma też pozwalać dealerom wyeliminować błędy oraz unikać wielu kosztów – tych finansowych, ale i wizerunkowych, związanych z reklamacjami i powtórnymi naprawami.

Co bardzo istotne, wdrożenie PPG LINQ często okazuje się skutecznym sposobem na zwiększenie rynkowej konkurencyjności serwisu i przyciągnięcie wykwalifikowanych lakierników, którzy cenią sobie profesjonalne zarządzanie procesem. To również niewątpliwy atut dla młodych ludzi, którzy mimo zachodzących na rynku zmian nadal postrzegają pracę lakiernika dość stereotypowo. – Nasza technologia wyznacza nowy standard, budując przy tym atrakcyjny wizerunek zawodu i przekonując do niego przedstawicieli młodszego pokolenia, wychowanych w cyfrowym świecie. Nowoczesny warsztat to przecież nie tylko dobre zarobki, ale też czyste, bezpieczne i atrakcyjne środowisko pracy – argumentuje Magdalena Salamucha.

SZKOLENIA NA MIARĘ

Mocny element portfolio PPG i oferty skierowanej do rynku dealerskiego stanowią niezmiennie specjalistyczne szkolenia. W tym segmencie firma cały czas notuje progres, a zainteresowanie często przerasta oczekiwania. – Kończący się rok jest szczególnie pracowity, musieliśmy zapoznać naszych klientów z nowościami produktowymi, które wprowadziliśmy. W tym celu organizowaliśmy nie tylko wieloetapowe szkolenia praktyczne dla lakierników, często dedykowane poszczególnym markom samochodowym, ale również te przeznaczone dla kadry menedżerskiej – pokazujące możliwości, które dają nasze rozwiązania w zakresie optymalizacji zarządzania – opowiada Marcin Chmielewski, odpowiedzialny w PPG także za obszar szkoleń.

Marcin Chmielewski:
Rozwiązanie One Visit pozwala na oszczędność czasu w procesie lakierowania na poziomie kilkudziesięciu procent, a także zmniejsza, nawet o kilkanaście procent, zużycie materiałów.

Obiecujące wyniki, które PPG osiąga w segmencie szkoleń, dają jeszcze większą motywację do rozszerzania oferty. Dlatego w przyszłym roku firma planuje rozwój dodatkowych szkoleń w formule online, które w minimalnym zakresie obciążają napięte grafiki kadry serwisu. – Dla dealera wysłanie lakiernika na dwudniowe szkolenia kilka razy w roku to spory wydatek. Tymczasem dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technicznym szkolenie online może być prowadzone w profesjonalnym studio i w atrakcyjnej formule, stając się wartościową alternatywą dla tradycyjnych spotkań w naszym centrum szkoleniowym – zwraca uwagę Marcin Chmielewski.

ZAWSZE BLISKO KLIENTA

Przedstawiciele PPG podkreślają, że wszystkie wdrażane nowości są tworzone w oparciu o realne potrzeby branży. – Chcemy być blisko naszych klientów, znać ich problemy i priorytety. W tym celu bierzemy także aktywny udział w konferencjach oraz branżowych spotkaniach, z Forum TOP100 i Kongresem Dealerów na czele – przekonuje Magdalena Salamucha.

Potwierdzeniem tej tezy ma być kolejna nowość PPG, która pojawi się na rynku już na początku 2024 r. Chodzi o nowy aktywator OVA (One Visit Application, czyli domknięcie całej aplikacji lakierniczej podczas jednej „wizyty”), który może wkrótce zrewolucjonizować podejście do procesu lakierniczego. – Dzięki OVA przyśpieszamy proces naprawy, co potwierdzają nasze testy, ale również badania, które wykonaliśmy u klientów w Polsce i centralnej Europie. Rozwiązanie One Visit pozwala na oszczędność czasu w procesie lakierowania na poziomie kilkudziesięciu procent, a także zmniejsza, nawet o kilkanaście procent, zużycie materiałów – deklaruje Marcin Chmielewski.

Dodatkowe oszczędności wiążą się z włączeniem w proces naprawy nowego podkładu wypełniającego Air Dry Primer, który utwardza się w 30 minut, bez konieczności użycia energii. – Podkład Air Dry to nasza bezpieczna wersja akrylowa, w tym przypadku nie jest nawet wymagana specjalna wilgotność. Brak wygrzewania zapewnia ograniczenie kosztów, które spędzają dziś sen z powiek właścicielom serwisów – opowiada Marcin Chmielewski.

Dlatego przed PPG zapewne kolejny pracowity rok (i to z rosnącym gronem serwisów – firma uzyskała niedawno w Polsce oficjalną „rekomendację” marki Hyundai, stając się dla tej sieci preferowanym dostawcą lakierniczym). – Mamy świadomość wyzwań, które będą towarzyszyły branży automotive, dlatego tym bardziej chcemy wspierać naszych partnerów i pracować razem z nimi na wspólny sukces. Pozytywny feedback od producentów aut oraz dealerów, to najlepszy dowód na to, że produkty i technologia, za którymi stoi PPG, to nie gadżet, a skuteczne narzędzia, które przynoszą realne zyski – podsumowuje Magdalena Salamucha. I dlatego pomysły zmieniające oblicze branży lakierniczej, nowe rozwiązania technologiczne i produktowe pozostaną znakiem rozpoznawczym PPG. Kolejne nowe wdrożenia już niebawem.

REKLAMA
Zobacz również
PREZENTACJA FIRMY sponsorowany
Autodetailing – sposób na wyższą rentowność dealerstwa
Redakcja
29/11/2023
PREZENTACJA FIRMY sponsorowany
Wyróżnia nas innowacyjność
Redakcja
24/11/2023
PREZENTACJA FIRMY sponsorowany
Wszystkie dane w jednym miejscu
Redakcja
25/9/2023
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.