Aktualności

Grupa PTH importerem kolejnej chińskiej marki. „Wskrzeszenie dawnego segmentu”

Grupa PTH została polskim importerem kolejnej chińskiej marki. Chodzi o Forthing, brand należący do Dongfeng Motor Corporation.

Na gamę modelową Forthing składają się m.in. samochody z segmentu MPV (wybierane zwykle przez duże rodziny, a także osoby, które potrzebują auta z przestronnym wnętrzem i dużą przestrzenią ładunkową). Jerzy Prządka, odpowiedzialny w Grupie PTH za rozwój chińskich marek, mówi, że na decyzję o wybraniu brandu wpłynął ogromny potencjał koncernu Dongfeng, zajmującego jedno z czołowych miejsc wśród najbardziej liczących się chińskich producentów samochodów. – Drugi element odnosi się do potencjału, który, z uwagi na gamę modelową, widzimy w tej marce – dodaje nasz rozmówca. Jak tłumaczy, Forthing oferuje z jednej strony auta spalinowe, a z drugiej hybrydowe oraz elektryczne. – Kolejną ważną dla nas kwestią jest fakt, że marka ma w swojej gamie model U-Tour. To pojazd, który przypomina swoją funkcjonalnością samochody, które były dostępne na rynku kilka lat temu. Chodzi o pojazdy typu MPV, których naszym zdaniem brakuje na rynkach polskim i europejskim – przekonuje.

Według przedstawiciela Grupy PTH klienci znudzili się już trochę SUV-ami albo ich potrzeby zmieniły się, dlatego U-Tour wydaje się dla nich idealną propozycją. – SUV-y mają niewielkie bagażniki i nie zapewniają tyle miejsca pasażerom, co samochody MPV. Uważam, że stoi przed nami ciekawe wyzwanie, polegające na wskrzeszeniu rynku, który był dawniej licznie „obsadzony” różnymi markami. To nisza, którą możemy wypełnić, zwłaszcza że, jak pokazują serwisy ogłoszeniowe z używanymi autami, nie brakuje popytu na tego rodzaju pojazdy – zauważa. Nie jest jednak oczywiście tak, że polski importer ograniczy się do sprzedaży jednego samochodu: Grupa PTH będzie poszerzać stopniowo ofertę o wszystkie modele z portfolio Forthing, w tym SUV-y.

A w jakich cenach będą dostępne w Polsce samochody chińskiego producenta? Jerzy Prządka nie zdradza na razie szczegółów, ale twierdzi, że przedział cenowy będzie bardzo atrakcyjny. – Zaoferujemy auta o wysokim standardzie wyposażenia w wyjątkowo przystępnej cenie – zapewnia. Importerowi zależy, by samochody trafiły jak najszybciej na polski rynek. Grupa PTH ma już gotowe plany sprzedażowe oraz rozwoju sieci dealerskiej, jednak ujawni je dopiero podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show, które odbędą się w dniach 4-7 kwietnia.

Przypomnijmy, że Grupa PTH jest także importerem SsangYonga (w ub.r. zarejestrowano w Polsce 2 270 nowych aut koreańskiej marki; +33 proc. r/r) oraz chińskiego brandu BAIC, który funkcjonuje na polskim rynku od 11 grudnia 2023 r. (w styczniu i lutym br. jego samochody sprzedały się w liczbie 88 szt., przy 533 szt. wszystkich zarejestrowanych modelach chińskich marek).

Fot. Alexander-93 / Wikimedia (licencja CC BY-SA 4.0 DEED)

Skontaktuj się z autorem
Redakcja
Linkedin
REKLAMA
Zobacz również
Aktualności
Grupa Pietrzak poszerza ofertę o luksusowe jachty
Redakcja
26/4/2024
Aktualności
Wynajem długoterminowy ze wzrostem w I kw.
Redakcja
25/4/2024
Aktualności
Nowy format Renault
Redakcja
24/4/2024
Miesięcznik Dealer
Jedyne na rynku pismo poświęcone w 100 proc. tematyce zarządzania autoryzowaną stacją dealerską. Od ponad 12 lat inspirujemy właścicieli, menedżerów i szefów poszczególnych działów dealerstw samochodów.